Gå til innhold

Gjøre WAV filer om til MP3

larsmk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bruke Nero, så velger du "datacd" da vil de brennes til mp3. Hvis du leter litt i properties en plass kan du muligens hake på mp3pro (litt bedre kvalitet)

Skrevet

Du sier musikk-CD, mener du da CD-audio, altså en CD man kan spille i vanlige CD-spillere? I såfall bør du ikke gjøre om til MP3 først, da det er både unødvendig og det forringer kvaliteten.

Skrevet

Hva med OSS Audio Converter Pro 2.2?

EDIT: Ojjsånn, det var visst 5days-trial... Nei jeg vet ikke jeg, bruker selv mange forskjellige ting, men alle "koster penger".

Nå begynner the simpsons (sikkert en gammel episode jeg har srtt tusen ganger før, menmen) *slå på TV3*

Skrevet
mp3pro (litt bedre kvalitet)
Sant ved veldig lave bitrater (32-96 kbps), men ikke ellers...

Mange som ikke har helt har taket på dette. Kanskje pga det litt misvisende navnet.

Mer info om teknologien og bruksområde her:

What is Mp3Pro?

SBR

Edit:

Fra den nederste linken

SBR means "Spectral Band Replication" and is used with AAC (called aacPlus or AAC+ then) or MP3 (called mp3PRO) to increase the coding efficiency of these standard codecs, but only for low bitrates around 20-64 kbps for AAC and 32-96 kbps for mp3PRO, as it will not help for higher bitrates when the codecs have sufficient headroom to encode the high frequencies without SBR.

Ble litt off topic, men har ikke helt klart for meg hva det er larsmk spør etter. Hvis du skal lage en CD som skal spilles i en vanlig CD-spiller (sånne som ikke har mp3 støtte), brenn en "Audio CD" i feks Nero. Da kan du bare dra inn wav-filene dine uten å gjøre noe med dem først.

Hvis verken dette eller noen av de andre innleggene er svar på spørsmålet så hadde det vært fint om du prøver å spesifisere litt bedre hva du lurer på..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...