Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor får jeg tak i ruter son ikke trenger strøm.


Anbefalte innlegg

Hei jeg leter etter en ruter som ikke trenger strøm fra veggen. den drives av nettverks kablen. jeg har set de på flere len men finner aldri ut av hvor de får tak i dem. er den noen som vet hva jeg snakker om og hvor jeg kan kjøpe de. jeg vet det er cisco sin jeg har set men det er vel flere so lager Power less Router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig nettverkskontakt kan ikke fungere som kraftforsyning for annet utstyr.

 

Tenker du på strømmating via nettverkskontakten (PoE) så kreves det at utstyret i begge ender støtter dette (evt via adapter) men jeg har jeg ikke sett noen rutere til hjemmemarkedet som har PoE-støtte. Det brukes typisk i bedrifter hvor man vil klare seg med en kabel og slippe strømforsyninger. Trådløse aksesspunkter, IP-telefoner, små switcher i møterom osv.

 

"Passiv PoE" (12V driftsspenning på ledige tråder) kan kanskje brukes i ditt tilfelle, men da må du nesten fortelle litt om hva du ser for deg å gjøre her?

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/Cisco-WAPPOE12-12v-LINKSYS-12-Volt-POE-LOT-2-SETS-/130542140207?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e64eafb2f

+ en hvilken som helst router som trenger 12V..

 

Har selv brukt 2 sett av denne bare Linksys sin utgave av denne og den fungerer utmerket,problemet hos meg er at lynet har tatt begge i løpet av 2 1\2 år.

Hadde et strekk på ca 80m mellom 2 hus..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hei jeg leter etter en ruter som ikke trenger strøm fra veggen. den drives av nettverks kablen.

PoE er ypperlig til hjemmebruk, når man ikke så glad i masse kabler på kryss og tvers. Her er et søk på Kelkoo på "PoE":

http://shopping.kelkoo.no/ssc-100384223-poe.html#price_min=23&price_max=15209&sortby=price&page=1

Jeg ser minst en Wifi-router. Trådløse accesspunkter finnes det mange av. Lykke til!

Lenke til kommentar

Det skal vere en Cisco switsh, det er 4 eternett inganger og mener den ikke skal trenge PoE.

men jeg har søkt lit rundt nå å ser hva dere mener.

Det kan vere jeg som har missforståt når jeg så den ruteren på det lanet :(

.At det MÅ vere PoE og ikke ruteren som knapt bruker strøm fra TP kablene.

 

rotete tekst.

 

Jeg ser nesten dette som en besvart poste. men om noen vet om noe som står til min beskriveles si fra på [email protected] ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...