Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Volkswagen Bora


Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp anskaffet meg en Volkswagen Bora 1999 1,6 Highline. Kjempe stilig bil, men er nå ute etter å gå til innkjøp av et anlegg. Hvordan man monterer anlegg og hva jeg skal velge har jeg liten peiling på, så setter pris på om jeg får noe hjelp fra dere!

 

Først av alt vil jeg erstatte CD-spilleren, slik at den støtter USB. Vil ha muligheten til å koble HTCen opp mot CD-spilleren slik at jeg får spilt av sanger via Spotify med den. Det skal vel være mulig? Noen som har et forslag til hvilken CD-spiller jeg skal bruke?

 

Ellers setter jeg pris på forslag til sub, diskant og forsterker til bilen. Vil ha det rimeligst mulig, og gjerne at bassen durrer litt. :) Er det mye styr å montere anlegg (og evt. legge nye kabler?).

Endret av ZayCube
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg nettopp anskaffet meg en Volkswagen Bora 1999 1,6 Highline. Kjempe stilig bil, men er nå ute etter å gå til innkjøp av et anlegg. Hvordan man monterer anlegg og hva jeg skal velge har jeg liten peiling på, så setter pris på om jeg får noe hjelp fra dere!

 

Først av alt vil jeg erstatte CD-spilleren, slik at den støtter USB. Vil ha muligheten til å koble HTCen opp mot CD-spilleren slik at jeg får spilt av sanger via Spotify med den. Det skal vel være mulig? Noen som har et forslag til hvilken CD-spiller jeg skal bruke?

 

Ellers setter jeg pris på forslag til sub, diskant og forsterker til bilen. Vil ha det rimeligst mulig, og gjerne at bassen durrer litt. :) Er det mye styr å montere anlegg (og evt. legge nye kabler?).

 

 

Hei

 

Jeg hadde Bora for en stund tilbake og hadde følgende:

Pioneer CD-spiller. Husker ikke fabrikatet, men den hadde USB og AUX inngang som jeg kobla MP3-spiller til.

Bytta ut høyttalerne i dørene med Pioneer-pakke 6" og 9" hvis jeg ikke husker feil.. Brukte ledningene som satt i. Spør en bilradiospesialist.

Vær obs på at noen Bora Highline ikke har høyttalere i bakdørene selv om det ser sånn ut.

Basskasse bak. Hadde først en 15", men nedjusterte til 10" fordi den første slet på bagasjelokket. 12" burde også rocke greit, men du får det du betaler for.

 

Jord kobla jeg til ene bolten som fester setebeltet i baksetet etter å ha slipt vekk lakken der. Løsner du setet litt så ser du hvor jeg mener. Strøm og audio trakk jeg på hver side av bilen under dekslene ved dørene og i B-stolpen - de sitter festa med metallklips så vær forsiktig når du løsner dem.

Setebeltet foran er et helvete å løsne for en som ikke er vant til det.

I fotbrønnen helt inn og oppunder pedalene er det en gummipropp du kan ta ut og skjære hull i så du får gjennom ledning til motorrommet. bare pass på at du ikke skjærer større hull enn du trenger.

 

Les mer på diverse golfforum som http://golfmkv.com/forums/ og http://uk-mkivs.net/forums/

Er du i tillegg over gjennomsnittet interessert i VW burde du melde deg inn i VW Audiclub Norwegen. Der fikk jeg mye bra hjelp gjennom mine prosjekter..

 

Lykke til :)

Endret av Mister Gnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...