Gå til innhold

Iphone 4 vs. HTC Desire HD !?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny telefon og lurer på en av disse..

HTC Desire HD finner jeg på elkjøp til 3790,-

Iphone 4, 32GB med 1 års apple garanti får jeg for 3990,-

 

Jeg har hatt en SE x10i mini, og den solgte jeg etter 14 dager da det ikke var en telefon for meg.

Er HTC med android det samme?

 

Hvorfor skal jeg velge Iphone fremfor HTC og motsatt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen av de telefonene, men ville gått for HTC fordi:

 

* Du slipper Itunes (JEG HATER ITUNES GWRRRR!)

* Minnekort

* Bedre kamera

* Større muligheter for å personalisere menyer ol

* Støtte for flash

* Støtte for flere videofiltyper (Kjedelig å måtte konvertere alle filmene du vil ha innpå Iphone'n)

Lenke til kommentar

Jeg slo fra meg kjøpet av ny telefon, og beholder min gamle SE C510 :p

Grunnen til at jeg lurte på ny telefon var at jeg fikk det tilbudet på den Iphonen, men ble usikker på om det er en så bra telefon som mange abolutt mener..

 

Så tenkte jeg også igår kveld :

Hva skal jeg egentlig med en telefon til 4k+ ?

Den jeg har klarer jo å ringe og sende SMS så den er vel god nok?

Endret av tols
Lenke til kommentar

DHD er ubrukelig som MOBIL-telefon pga størrelsen, men er ypperlig som surfebrett i sofaen.

 

Størrelsen gjør at DHD er knapt en slep-bar-telefon.

 

Er ikke noe kult å gå med eiffeltårnet i lomma. :nei:

Ja dette med størrelse er noe HTC og co har misforstått. Ikke bare har de den idiotiske aspect ratioen som kun er bra for film, og hvor ofte ser man det, men de glemmer at forskjellen i skjermstørrelse mellom 3.5 og 4.1 tommer blir null om man flytter mobilen noen skarve cm nærere øynene. Lommene er ikke like fleksible. Det er skjermoppløsning og fargekvalitet som er viktig, intet annet.

Lenke til kommentar

DHD er ubrukelig som MOBIL-telefon pga størrelsen, men er ypperlig som surfebrett i sofaen.

 

Størrelsen gjør at DHD er knapt en slep-bar-telefon.

 

Er ikke noe kult å gå med eiffeltårnet i lomma. :nei:

Ja dette med størrelse er noe HTC og co har misforstått. Ikke bare har de den idiotiske aspect ratioen som kun er bra for film, og hvor ofte ser man det, men de glemmer at forskjellen i skjermstørrelse mellom 3.5 og 4.1 tommer blir null om man flytter mobilen noen skarve cm nærere øynene. Lommene er ikke like fleksible. Det er skjermoppløsning og fargekvalitet som er viktig, intet annet.

Dette er jo ganske så smart tenkt, spør du meg ;)

Hva skal vi med 50" tv? Er jo bare å kjøpe seg en 24" og sette seg 30 cm unna når man skal se på tv :D

Til dere som påstår at DHD er for stor: Har dere hatt telefonen?

Lenke til kommentar

Ja du har akkurat samme problemstilling for tv, realiteten er at det ikke er særlig stor forskjell på en 50" og en 40"... Når det gjelder mobil vil enhver som har prøvd å manøvrere en 4.1 tommer skjerm med en hånd og en normal tommel burde kunne skrive under på at Apple har valgt riktig størrelse.

Lenke til kommentar

Jo det er stor forskjell på 40 og 50 " tommer. Forskjellen på en 2 toms skjerm og en på 4" er ikke det dobbelte, men faktisk fire ganger. Så forskjellen på 3,5 og 4,5 er STOR.

helt feil. du må se hvor stor del av synsfeltet du dekker, ikke areal. ser du på 40" med 3m avstand dekker den en eksakt like stor sektor av synsfeltet som en 50" som står 75cm lengre bak. 75cm er lite. og vi snakker ikke om 2" versus 4, vi snakker om 3.2,3.5 versus kolossene på over 4. 3.x er helt på grensen av hva man kan håndtere med en hånd og en vanlig tommellengde, og en mobil skal ofte brukes med bare en hånd. dette at man har den i hånden er et poeng, pga at man da trivielt kan zoome 3.x tommeren de 7cm nærmere ansiktet for å få like stort bilde som en 4.1 tommer. og blir skjermen mindre enn 3 tommer er ikke touch noen god ide. det er ikke helt tilfeldig at Apple landet på 3.5".

Lenke til kommentar

Ja du har akkurat samme problemstilling for tv, realiteten er at det ikke er særlig stor forskjell på en 50" og en 40"... Når det gjelder mobil vil enhver som har prøvd å manøvrere en 4.1 tommer skjerm med en hånd og en normal tommel burde kunne skrive under på at Apple har valgt riktig størrelse.

Riktig størrelse?

 

Har du prøvd multitouch med 2 fingrer på en 3.5 tommers skjerm og så på en 4 / 4.3 tommers skjerm?

 

Poenget er ikke at man skal kunne bruke en mobil med en hand i dag. Poenget er at den skal kunne brukes til de oppgavene en smart mobil kan gjøre i dag.

 

Med 3.5 tommer skjerm, så er overflaten på skjermen så liten at du vil føle at du har det trangt med dine 2 fingrer på skjermen.

 

Slikt er det ikke med en mobil som har 4.3 tommers skjerm. Og derfor så blir både opplevelsen og bruken på overflaten for multitouch mye bedre.

 

Ikke nok med det. Dagens mobiler kan støtte opp til 10 fingrer i stedet for 2 eller 4 som en del mobiler gjør i dag. Samsung Galaxy S II f.eks støtter opp til 10 fingrer samtidig på skjermen. Og tro meg når jeg sier at 3.5 tommers skjerm er AAAAAAAAALT for liten da, selv bare til det.

 

Anyways, dette var min første post.

Lenke til kommentar

Jo det er stor forskjell på 40 og 50 " tommer. Forskjellen på en 2 toms skjerm og en på 4" er ikke det dobbelte, men faktisk fire ganger. Så forskjellen på 3,5 og 4,5 er STOR.

helt feil.

Nei, det er faktisk helt rett, enten du tror det eller ikke. 3,5" er for lite for en moderne telefon, som skal brukes til multimedia.

Lenke til kommentar

Nei, det er faktisk helt rett, enten du tror det eller ikke. 3,5" er for lite for en moderne telefon, som skal brukes til multimedia.

sludder og pølsevev. Du finner ikke bedre utvalg av multimedia apps noen steder enn Apples app store. iMovie på iPhone har tung representasjon på YouTube. Etc etc. Eneste argument for stor skjerm er androids håpløse og Laggy touch respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...