Gå til innhold

Multicom Kunshan W155


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om Multicom Kunshan W155 er god nok til å dra sc2 på god grafik når eg har oppgradert noen av speccsa

Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 250GB 7200rpm HDD + 4GB SSD

 

Lurer egentlig mest på skjermkortet og støyen, derfor jeg spør her :)

Endret av Erlandsen10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, det så jo egentlig veldig greit ut. men ang støyen, skal bruke den på skolen så hadde vert fint med en rolig pc :)

 

Noen som har en multicom Kunshan w155 og har noe å si om den? :)

 

Heisann! Jeg skal hente min kunshan w155 imorgen. Får den som erstatning for min gamle kunshan w860 som gikk føyken. Kan godt gi deg litt tilbakemelding når jeg har fått testa den?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Grundig test hos AnandTech.

Dette er samme maskin som Multicom Kunshan W155, med unntak av skjermen. Den i testen er en høy colour gamut skjerm, den som Multicom selger har en skjerm med "normalt" fargerom, så vidt jeg vet. Som faktisk er et bedre valg for 90% av kundene, vil jeg hevde, all den tid det bare er software for foto- og videoredigering og denslags som støtter et så stort fargerom, og ofte vil gi svært oversaturerte farger i software som ikke gjør det ... som Windows, for eksempel, nettlesere, kontorprogrammer ... you name it.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ser man det, kanskje ikke så mye vits i å kjøpe en separat kopi av Windows da. Jeg finner egentlig ikke noe galt med denne maskinen, den har alt jeg er på jakt etter. Kanskje litt kjedelig design, men såpass må man tåle når alt annet stemmer.

Tror jeg nesten har bestemt meg for at jeg blir å bestille denne, hvis ikke noen innvendinger?

Lenke til kommentar

Jo, det kan lønne seg å kjøpe en separat kopi. Ellers får du bare en partisjon på disken din, og må eventuelt kjøpe plate av den, om du ikke brenner en. Det er det de færreste som gjør, og sitter i saksa om noe skjer.

 

Når du kjøper OS utenom, så må du ta på deg jobben med å instalere den, og laste ned drivere og slikt.

Lenke til kommentar

Grundig test hos AnandTech.

Dette er samme maskin som Multicom Kunshan W155, med unntak av skjermen. Den i testen er en høy colour gamut skjerm, den som Multicom selger har en skjerm med "normalt" fargerom, så vidt jeg vet. Som faktisk er et bedre valg for 90% av kundene, vil jeg hevde, all den tid det bare er software for foto- og videoredigering og denslags som støtter et så stort fargerom, og ofte vil gi svært oversaturerte farger i software som ikke gjør det ... som Windows, for eksempel, nettlesere, kontorprogrammer ... you name it.

 

Kjøpte nylig W150HR med 95% CG skjerm fra USA, og sammenlignet med de andre laptoppene jeg har så er denne skjermen virkelig noe helt for seg selv. Før jeg kalibrerte skjermen var fargene så sprakende at jeg nesten fikk vondt i øynene. Men etter at skjermen var riktig kalibrert ser alt helt fantastisk ut. Jeg kan være enig i at folk som driver med redigering av foto/bilder vil få mest utbytte av skjermen, men samtidig ser det såpass bra ut at jeg hadde unnet selv den vanlige bruker muligheten til en slik skjerm, da det får spill og filmer til å se så mye bedre ut. Bare synd de ikke er tilgjengelige i Norge, og det vil de mest sannsynlig aldri bli siden den nyeste skjermversjonen til produsenten (V6.0) ikke har 95% CG.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg vurderer også denne Multicom-laptopen, til vanlig bruk samt World of Warcraft. Vil ha en laptop som ikke veier alt for mye og er stillegående, men samtidig yter bra.

 

hva er vekta på denne maskinen?

Vurderer den, men ser http://www.klikk.no/...ticle700910.ece kommer snart. frister pga vekta

Oi... Den så jo helt konge ut. Noen som vet nærmere når den blir lansert, er det nå hvilken som helst dag? Hvilke butikker i Norge vil selge den? Jeg har litt tidsklemme på meg når det gjelder å kjøpe laptop, kan ikke vente alt for lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte Clevo w150HRQ(Kunshan w155) fra rjtech.com for 727usd inkl. frakt. Dette var med det matte 95% CG panelet. Kjøpte en 2720qm ES fra ebay for 178usd, 8gb ram for 350,-, wifikort fra ebay for 22 usd og hadde en 250gb 5400rpm hdd og en m4 128gb ssd fra før som jeg satt inn. Dette kom da på ca. 5500,- uten lagringsplassen(ja, fikk deklarert alt fra utlandet som gave:)).

 

Jeg er veldig fornøyd med den og den er veldig stillegående så lenge du ikke spiller. Under spilling så støyer den ganske godt, men det er jo kraftig hardware og bare en vifte/kjøleribbe så det er jo kanskje ikke så rart..

 

Angående skjermen så har jeg ikke kalibrert den, men syns at den har fine farger og video ser meget bra ut. Skal lese litt om kalibrering så får vi se om det blir noe bedre;)

 

Absolutt anbefalt, men ser jo at den Samsungen er fristende:)

Lenke til kommentar

Angående skjermen så har jeg ikke kalibrert den, men syns at den har fine farger og video ser meget bra ut. Skal lese litt om kalibrering så får vi se om det blir noe bedre;)

 

Sager har lagt ut noen fargeprofiler på 95% CG skjermen nå nylig som kan være verdt å sjekke ut:

http://www2.sagernotebook.com/pages/notebooks/download.cfm?ProductType=8150

 

Bare last ned alle 5 og bytt mellom de mens du ser på noen bilder med grånyanser. Disse skjermene inneholder veldig mye av fargen rød, derfor vil spesielt gråfarger få et veldig rødt preg over seg på enkelte fargeprofiler.

 

Nvidia optimus bærbare har ofte problemer med å få fargeprofilene til å være aktiv både med det integrerte, og det dedikerte skjermkortet. Så hvis du oppdager at fargeprofilen ikke alltid er aktivert, i spill f. eks. så kan du gå i msconfig, og merke igfxpers.exe til å ikke starte ved oppstart. Dette vil gjøre at fargeprofilen er på konstant.

Lenke til kommentar

Jo, det kan lønne seg å kjøpe en separat kopi. Ellers får du bare en partisjon på disken din, og må eventuelt kjøpe plate av den, om du ikke brenner en. Det er det de færreste som gjør, og sitter i saksa om noe skjer.

 

Når du kjøper OS utenom, så må du ta på deg jobben med å instalere den, og laste ned drivere og slikt.

 

Hvordan brenner man en plate av partisjonen? Og vil man da få hele OS'et på platen slik at man eventuelt kan instalere det på en ny HDD/SSD?

Lenke til kommentar

@kidio007: Lastet ned profilene og det ble en del bedre, men må si at jeg synes stock fargeprofil var bra for min del. Uansett, takk for tipset!

 

hva er høyden på denne?

 

ser det står Størrelse 374 x 250 x 25~40.2mm (BxDxH)

menes med 25~40.2mm ?

Den er 25mm i front og 40mm på det tykkeste. Jeg målte min og da viste den seg å være ca. 44mm. Regner med at målene deres ikke inkluderte gummeføttene under:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...