Gå til innhold

Crossfire


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kloke hoder kunne forklare meg en ting.

Jeg sitter pr dags dato med et P55 Asus maximus III formula HK.http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494704#extra

Medfølgende en 860 som går på 3.4 atm. Jeg benytter meg av et HD 5870 3Dclubkort som absolutt har gjort nytte.

Men og kjøre dirt3 over 3 skjermer som kreves da jeg har bygd racingcockpit, krever hardware.

Det jeg lurer på og handle 2 kort i 6 serien, f.eks 6970 og kjøre crossfire for og få det jeg vil ha av fps når jeg kjører eyefinity.

Hva er all dette med 8x og 16x når man kjører i crossfire? vil jeg tape noe på dette hvis jeg får kjørt kun 8x? Takler hovedkortet mitt dette? bør jeg evt bytte hardware da 1156 ser ut til og forsvinne snart uansett:)

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Båndbredden/slots på en PCIe port. Man trenger 16 slots for nyere kort, og dette har de fleste HK'ene idag. Men med mange av dem har bare en x16 eller 2 x16 porter der en av dem bare støtter båndbredden til 8 porter (x8). Da kan du enten kjøre et kort i x16 mode eller to kort i x8 for at de skal kunne kjøre dual-GPU. (Dual GPU som Crossfire of SLI krever lik båndbredde og lik klokkehastighet på VRAM og GPU) Dette skal ikke være noe særlig ytelsesforskjell selv på de beste kortene.

 

Du får nok bare kjørt i x8/x8, men dette skal ikke være noe problem.

Endret av FredBus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...