Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd pc vil ikke boote


Anbefalte innlegg

så, har nettopp kjøpt meg en ny pc og satt den sammen, men den vil ikke starte, eller rettere sagt så kommer det ikke no bilde på skjermen, noen som har noe peiling på hva det kan være?

 

Tenkte først på minnefeil, men har prøvd å starte uten minne i mb, også prøvd 1 og 1 minne blokk uten noe hell:(

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter den opp uten bilde på skjermen, eller starter den ikke i det hele tatt?

 

Hvis det kun er bilde på skjermen som mangler, så sjekk at du har husket å koble strøm til skjermkortet ( hvis det er av typen som trenger det). Sjekk at alle pci kort og kontakter er skikkelig koblet på HK.

 

Ellers kan det være greit om du gir litt mer info om hvilke komponenter du har satt sammen,

og spesifikt hva som skjer når du starter opp. Mye lettere å komme med tips/råd da ;)

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Starter den opp uten bilde på skjermen, eller starter den ikke i det hele tatt?

 

Hvis det kun er bilde på skjermen som mangler, så sjekk at du har husket å koble strøm til skjermkortet ( hvis det er av typen som trenger det). Sjekk at alle pci kort og kontakter er skikkelig koblet på HK.

 

Ellers kan det være greit om du gir litt mer info om hvilke komponenter du har satt sammen,

spesifikt hva som skjer når du starter opp osv.

 

 

HK, skjermkort, og alle vifter starter, men får ikke no bilde på skjermen:)

 

Fractal Design Define R3 Black Pearl

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX

 

750W psu

 

 

bare å spørre om du/dere trenger no mer info

Lenke til kommentar

har du plugget i skjermen?whistle.gif

 

strøm og PC?

 

lol, ja, skjermen er på og switcher i mellom analog, hdmi og digital:) men finner ingenting

 

Dobbeltsjekk manualen til hovedkortet at du har satt minnebrikkene i riktige spor.

 

hvis 1 brikke skal de i A2, hvis 2 brikker A2 og B2, prøvd begge deler:)

Endret av Icera
Lenke til kommentar

Sjekket at det ikke er feil på skjermkabel eller kontakt, evt prøvd en annen skjermkabel?

 

Prøvd alle utgangene fra skjermkortet?

 

Kommer det unormale bipelyder når du starter opp (eks 3 korte bip el.)?

 

Prøvd å sette skjermkortet i en annen PCI x16 slot?

 

 

 

Ellers kan du jo resette BIOS ved å ta ut batteriet på hk, skader ikke å forsøke.

Lenke til kommentar

Update: har nå tatt ut alle deler, og satt de inn igjen akuratt som bruksanvisningen viser, 1 minnebrikke i A2, 24pin kobla til, 8pin kobla til, skjermkort i osv osv

 

får fortsatt ikke noe bilde på skjermen, tipper ikke noe signal, siden den viser gult...

 

prøvde det gamle skjerkortet i den nye pcen og omvendt det begge funker i den gamle pcen, men fortsatt ikke no signal på skjerm i den nye¨

 

har også prøvd uten ram

Lenke til kommentar

Har du ny eller gammel psu?, jeg bygde for en liten tid tilbake ny rigg med en lit eldre men god psu, denne maskinen startet heller ikke opp og da var det psu som feilet. Hvordan vet jeg ikke for jeg målte alle spenninger normalt på den.

 

Byttet og vips feilen var borte.

 

Starter foresten vifta til cpu kjøleren og er den koblet på cpu vifte kontakten? hos meg startet disker og gpu og alle vifter opp utenom cpu vifta som var koblet til nevnte tilkobling.

Lenke til kommentar

Har du ny eller gammel psu?, jeg bygde for en liten tid tilbake ny rigg med en lit eldre men god psu, denne maskinen startet heller ikke opp og da var det psu som feilet. Hvordan vet jeg ikke for jeg målte alle spenninger normalt på den.

 

Byttet og vips feilen var borte.

 

Starter foresten vifta til cpu kjøleren og er den koblet på cpu vifte kontakten? hos meg startet disker og gpu og alle vifter opp utenom cpu vifta som var koblet til nevnte tilkobling.

 

alt starter, prøvd med den gamle psuen også, alt starter men ikke no signal til skjerm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om du trenger hjelp enda, men ste-broren min hadde samme problemet.

 

Alt starter, men ingen signaler til skjermen, feilen hans var at PCI-E holdern (Der man setter skjermkortet) var ødelagt, om hovedkortet ditt støtter flere skjermkort (SLI/Crossfire)

 

Test en av dem andre PCI-E plassene. Da funket det hos han værtfal :]

Lenke til kommentar

Kommer det pipelyder, eventuelt ossen?

Ossen er lyset på HK?

Knapper på hovedkortet?

 

Les i hovedkort manualen.

Der står det om lys, knapper og lyder.

 

I know!

 

Plugg inn alt riktig, ha på strømmen.

Skru på dataen

Trykk på en knapp som heter MemOK! på hovedkortet

Hold den inne til den lager en lyd og restarter.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...