Gå til innhold

jeg vil ha ramen min tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig saklig sittingduck, mye vits å komme hit kun for å slenge dritt...

ikke alle kan "like mye" som deg...

 

Men tilbake til de rambrikkene, vil anbefale deg å få en venn eller noen andre som kan noe om data til å ta seg en tur til deg viss du ikke tør å prøve selv, og ta ut brikkene for å sjekke hva som står på klistremerket.

Som sagt før i posten vil jeg tippe at du faktisk kun har en 256mb brikke...

Lenke til kommentar
Så lenge maskinen er slått av, bør det ike være noe hokkuspokkus å ta ut en rambrikke..

Hvilke hovedkort/bios har du? Kan være at det ikke støtter 512 brikker og oppfatter den som feks 256 (256+128=384 (?))

 

Dette høres fornuftig ut. Vi oppgraderte flere maskiner på jobben for en god stund siden, og da var det endel av maskinene(hovedkortene) som oppfattet de nye 256 brikkene som 128. Altså, noen hovedkort støtter ikke enkelte minnetyper/størrelser og finner bare halvparten av minnet.

Lenke til kommentar

Tarantell, mener ikke å leke moderator eller noe, men du trenger ikke ha 6 tomme linjer for hver setning...

 

Håper du får ordna RAM problemene, må si meg enig med faren din at du ikke bør pelle på no uten å ha litt peil, hjelper mye å se på andre som mekker PC og vet hvordan man håndterer innmaten.

Lenke til kommentar

hvis du ikke gjør det, klapp igjen, og drit i å svar da!!!

 

Men jeg har tatt ut 128 MB'en, og vet du hva?

Når det skal være 512 MB, men det oppfatter det som 256 MB!!!

Og det begynner å pipe når jeg har i 128 MB'en.... :(

 

Det betyr vel at RAMen min ikke støtter det da......

 

 

Men hvor mye har dt å si om det er PC100 eller PC113?

 

jeg åpner kassa og prøver igjen.......

 

 

takker for alle svar....

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter det jeg kan se på HP sine sider, støtter ikke hovedkortet ditt større RAM moduler enn 256MB, så det er nok problemet. Det du kanskje kan få gjort er å spørre noen venner, eller en dataforretning(hvis de er litt kule), om å bytte 512-brikken din i 2x256....

 

Når det gjelder åpning av PC'en din osv. så vil kanskje denne linken hjelpe deg: http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtm...06317&cat=setup

 

Ellers, lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Men det kan også være det at ME har satt begrensninger. ( hvis jeg ikke husker feil er det maks 384 mb ram på windows 98?)

 

98 støtter ihvertfall 640, som er det meste jeg har hatt i en 98-maskin, men har du over 512 megabyte for du endel problemer om du ikke bruker et eksternt program til å administrere minnet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du leser ikke en gang det jeg skriver.

 

HoVED KORTET DITT STØTTER 2 X 512 mb RAM brikker. DET VIL SI 2 STK brikker av 512 mb RAm er maxs det vil si 1024 mb RAM.

 

Hvis du hadde giddet og sjekke pakka som HP kom med hadde stått at den ble levert med 256 mb RAM.

Den ekstra RAM stikken er 128 mb RAM

Totalt vil det si

384 mb RAM.

 

Skjønner du plottet nå?

 

DU HAR 384 mb RAM!!

 

Du vil ikke få mer uten at du kjøper mer.

 

Hvis du bor på RÆLINGEN er det nærmeste KOMPETT på STOVNER-SENTRET. Få noen til å følge deg det er litt langt.

 

Det er mulig at det finnes en Spaceworld på Strømen senteret også?

 

Sørg for at du har med deg manualen slik at de i butikken kan plukke ut riktig RAM til deg.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg må si at det er du som ikke skjønner "plottet"!!!

 

JEG åpnet kasaa, tok ut et av RAMbrikkene jeg fikk med og der sto det "128 MB RAM" og litt lenger borte sto det "PC133 SDRAM!!!!!

 

OG jeg gikk inn på komplett.no og kjøpte 512 MB SDRAM PC133!!!!!

 

 

DET er du som ikke skjønner det dummen!!!

 

Det jeg diskuterer er hvorfor den leser den av som bare 256 MB og IKKE 512!!!

 

 

JEG SKAL HA 640 MB!!!

 

forståttt det nå???

 

LES litt mer nøye på hva jeg har skrevet, dummen!!!!!!

Lenke til kommentar

Kan du ikke ta de 14 fine årene dine og bilen til faren din og kjøre skrapet til Elkjøp og få det ordnet, om du ikke får det til så får du finne hjelp annen plass. Synes ikke du skal rope så høyt om IQ og PC oppgradering :grumpy:

 

(Hvorfor poster du hardware signaturen din overalt? Ta den med når det er relevant)

Lenke til kommentar

SKRAPET??

 

 

Mercedes 2002 modell.....

 

Nå får du skerpe deg...

Du vet jo ikke åssen bil vi har, og vet du hva?? Jeg har bare kjørt den 3 ganger med bruttern, så ikke si at jeg kan kjøre den til elkjøp din.... ja, ordet vet du selv!!!

ja, åssen går det med ferra F50'n din'a????

 

Du kan bare klappe igjen og ikke komme og si at du har bedre bil enn meg!!!!

:o

Og jeg * i at denne brukernavnet blir sperret, for jeg en annen jeg kan bruke.....

 

 

Og nei moderator, du får ikke vite om den....

 

 

:evil:

Lenke til kommentar

Som vi vet har alle atomer sine anti stoffer, så er her du nok blitt utsatt for at den første 128MB brikken din er en anti brikke, så når du setter inn 512MB så får du egentlig 512MB - 128MB = 384MB :)

 

Det er desverre ikke alle kort som egentlig støtter like mye ram som de i terorien skal støtte. Særlig ikke av de litt eldre kortene. da de er laget før det fantes ram brikker i den størrelsen. Slik at de alldrig egentlig har fått testet det med teoretisk maks ram. Har ikke lest spec'n på ditt hk, men det kan godt hende.

 

Men fortsatt prøv å ta ut 128MB brikken, se om du får 256MB eller 512MB da. Dette er helt sikkert ikke noe med windows å gjøre. Det eneste du kan håpe på er at en bios oppgradering løser problemet.

 

Du kan også lese manualen, er endel kort som er kresne på hvor de største brikkene står (hvilken slot) er faktisk endel kort som bare støtter visse kombinasjoner, særlig når det nærmer seg maks utnyttelse.

 

Så om du bare får 256MB når du tar ut 128MB brikken, og det ikke finnes noe bios oppgradering som nevner problemet i changelog, så prøver du brikken i en annen (nyere) maskin (ikke alt for ny da, siden du ikke har ddr)

 

Lykketil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...