Gå til innhold

P4 vs.....


freddy

Anbefalte innlegg

P4 vs. AMD er vel alle gått lei av. Hva jeg lurer på er hvordan P4 egentlig er i forhold til PIII. Tok 3D marks teset på min P4 1,8 northwood prosessor. Gikk videre til sammenlikningssiden og måtte se meg grundig slått av endel PIII 1,0 Ghz maskiner. Er forøvrig ikke blitt helt P4 frelst av denne maskinen. Stabil - ja, men den er ikke så hurtig som forventet.

 

P4 1,8 northwood

512 DDR ram 266mhz

MSI 850-PRO5 Hovedkort for S478/

Geforce 2 400 mx 32MB

WD 80 GB

IBM 45 GB

osv

 

PS. Er ikke ute etter en AMD vs. Intel her nå. Bare lurer på om PIII dekker behovet for en dataspiller vel så bra som P4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme prosessor som deg og jeg har også testet 3dmark2001 med online resultbrowsing. på den siden kunne jeg kun se meg slått av samme systemet som jeg hadde, men med geforce 3 ti500 og ati radeon 8500. så jeg vet ikke hva som feiler pc'en din (kanskje ingenting), men jeg er veldig fornøyd med ytelsen på min p4 1.8 med geforce3 ti200..

Lenke til kommentar

Tok testen på nytt. Fikk 5307. Ser meg slått blant annet av AMD duron 1050. Er det grafikkkortet mitt som suger så vanvittig?

 

Kjører forøvrig XP

 

 

P4 1,8 northwood

512 DDR ram 266mhz

MSI 850-PRO5 Hovedkort for S478/

Geforce 2 400 mx 32MB

WD 80 GB

IBM 45 GB

Lenke til kommentar

PIII 1.4GHz med 512KB cache er raskere enn både P4 og Athlon med samme Hz. Husk at PIII 1,266 GHz med 512KB cache var raskere enn Athlon 1.4 GHz(iflg test på tomshardware), så man kan bare tenke seg hva 1.4 GHz er istand til. Derimot er den ikke noen trussel, fordi den er 1) for dyr 2) Intel ønsker ikke å selge flere enn de må 3) PIII er gammel og fortjener å dø(heldigvis innser Intel dette, i motsetning til visse andre konkurrenter).

 

Dvs har du ett gammelt hovedkort som også støtter FCPGA2, kan du få litt av en kraftpakke dersom du går for en PIII med 512 KB cache. Selv om PIII er dyr, kan det nok vise seg å ikke bli dyrere enn å kjøpe helt nytt(HK+RAM+CPU).

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-05 16:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...