Gå til innhold

Oppsett av hjemmenett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger hjelp med riktig oppsett av nettverk med 2 routere/modemer.

Har en Zyxel P-260hwt-f3 i første etasje, hovedmodem.

Fra denne skal jeg ha en kabel til 2 etasje, her har jeg en Dlink dir635 som jeg håper å få brukt

med kabel og trådløstnett.

Hvordan skal jeg sette opp dette?

All hjelp mottas med takk, i tilfellet er det ikke noe problem om Dlink og Zyxel bytter plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøvde med dlink som nr2, dhcp av, prøvde kabel fra første etasje i alle kontakter, hverken wifi eller kablet virker, men har nett i kabelen fra første etasje, noen flere/andre innstillinger som må justeres?

Endret av Sukipower
Skrevet

Det skal virke hvis du slår av DHCP og kobler kabelen fra den andre routeren inn på en av LAN-portene (ikke WAN, men noen routere kan settes opp til å benytte denne porten som LAN ved bridge).

Jeg ville ha byttet IP på router nr. 2 til en som leveres av router 1. Feks. hvis router 1 har IP 192.168.0.1 så ville jeg ha gitt router 2 192.168.0.200 som IP. Du vil da nå router 2 på denne IP etter at den er satt i bridge (slått av DHCP). På min router har jeg 2 plasser der DHCP nevnes: Under oppsett av WAN-tilkobling (internet setup) og under LAN-tilkobling (network setup). Det er denne siste som er DHCP-biten, og også der jeg gir min router sin IP. Under WAN-oppsettet ville jeg dessuten ha satt "none" eller "static IP", og satt denne til noe som ikke er i bruk feks 11.12.13.14.

Skrevet

Det skal virke hvis du slår av DHCP og kobler kabelen fra den andre routeren inn på en av LAN-portene (ikke WAN, men noen routere kan settes opp til å benytte denne porten som LAN ved bridge).

Jeg ville ha byttet IP på router nr. 2 til en som leveres av router 1. Feks. hvis router 1 har IP 192.168.0.1 så ville jeg ha gitt router 2 192.168.0.200 som IP. Du vil da nå router 2 på denne IP etter at den er satt i bridge (slått av DHCP). På min router har jeg 2 plasser der DHCP nevnes: Under oppsett av WAN-tilkobling (internet setup) og under LAN-tilkobling (network setup). Det er denne siste som er DHCP-biten, og også der jeg gir min router sin IP. Under WAN-oppsettet ville jeg dessuten ha satt "none" eller "static IP", og satt denne til noe som ikke er i bruk feks 11.12.13.14.

Toppers, den skal prøves, Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...