Gå til innhold

- PÅ TUR I FROGNERPARKEN -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette var et skikkelig artig bilde. Godt oppfattet, og på rett sted til rett tid. Teknisk sett finner jeg ikke stort å utsette, du har skutt blink med fokuseringen og det hele fremstår naturlig og usminket. Skarpt der det skal være. Bilder av personer er jo et evig diskusjonstema, men her har du jo løst det problemet ved å være i bakhold. Papegøyen trenger man vel ingen velsignelse fra for å presentere for allmennheten...

 

Ser også det komiske i denne situasjonen, tenker da på det "uheldige" toalettbesøket - men eieren ber jo om dette selv. På grensen til å være litt for midtstilt, avhengig av hva man lar øyet fokusere på. Litt mer "luft" til høyre ville uanset ikke skadet, med mindre det ville fremkommet forstyrrende elementer.

Lenke til kommentar

Hei Bent

I og med at det ikke er noe svarknapp foreløpig, så får jeg si noen ord her.

Takk for din meget utfyllende og skikkelig konstruktive kommentar til dette bildet. Jeg er av den mening at når man går med en papegøye på skuld eren i Frognerparken på feiringen av amerikas nasjonaldag så BER du om oppmerksomhet. Denne mannen hadde jo også vært på TV. Om jeg hadde tatt bilder med mere av ansiktet gjenkjennelig så tror jeg nok jeg hadde lagt det ut allikevel - i en slik situasjon.

Var der i går - og der var det massevis av fotomotiv.

 

RAK-foto

Lenke til kommentar

Med den ene kloa i nakken så har jo papegøyen et godt tak på gubben og kan sikkert gjøre som den vil, også det å gjøre sitt fornødne på hans rygg - he he.

Liker bildet veldig godt og synes du har gjort en flott eksponering både med kontraster og farger:)

 

Om du velger svart eller hvit bakgrunn her så betyr ikke det så mye i og med at du har lagt en ramme rundt bildet.

Opplever i den sammenhengen at det å hente farge fra bildet for å bruke på ramme kan ofte virke forstyrrende og synes vel ikke så mye om denne rødfargen heller.

En ramme skal ikke trekke oppmerksomhet, men som du sikkert vet så er rødt noe av det første som øyet trekkes mot.

 

med vennlig hilsen

Birger Mulvik

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...