:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hei, Jeg har fjernet skjermen fra konas gamle laptop (HP Pavilion DV 6500) for å sette den i en TV-benk og bruke den som HTPC. Jeg har installert Ubuntu 11.04 på den, men jeg sliter med å få installert en skjermkortdriver. Jeg har valgt driver fra restricted drivers (og prøvd den andre), men det står at den ikke er i bruk: Jeg har også prøvd å bruke de andre driverne, uten hell. Det går å bruke Unity, men når jeg spiller videoer, hakker de veldig. Har f.eks testet med denne: Maskinen har en AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 @ 1.8GHz og 3GB RAM, så det burde vel holde for å spille HD-videomateriale? Alle forslag mottas med stor takk! Mvh Francis Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Skrevet 2. juli 2011 Hardware burde være kraftig nok; men jeg sitter med det inntrykket at Ubuntu 11.04 sliter med skjermdrivere og avspilling av video. Har du prøvd f.eks. Fedora?
:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Skrevet 2. juli 2011 Har ikke prøvd andre distroer, men gjør det gjerne. Kan det ha noe å si i negativ forstand at jeg installerte x64 utgaven? Francis
:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Skrevet 2. juli 2011 (endret) Tester Ubuntu 10.10 nå - virker til at driveren fungerer noe bedre, samt at jeg får installert XBMC. Videoer hakker fortsatt veldig i browseren, men i XBMC går det greit. Francis Endret 2. juli 2011 av :Francis:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå