Gå til innhold

Tips til oppgraderingspakke


Anbefalte innlegg

Tenker å oppgradere maskina litt.

Har allerede bestilt meg nye skjermkort (6850 x2, lurer på å returnere disse og kjøpe 6870 istedenfor..) og en SSD 120GB (6gbit)

 

Lurer da på om jeg skal dra det helt ut å skifte ut HK/CPU.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan/burde kikke på?

Budsjettet er diskutabelt, men bør gi mye valuta for pengene.

 

Kjører 2 skjermer med 1920x1080 og bruker maskina i hovedsak til office-bruk, men innimellom også GTA/NFS osv.

 

Er det greiest å kjøre på i7 K2600 ?

Kunne tenkt meg 12GB RAM.

Hvilket chipset burde jeg se etter?

 

Det som er viktig er at det er relativt lydløst. Har en resonans fra et eller annet i kassa nå som nesten tar livet av meg.

Har en OCZ Vendetta kjøler nå som jeg tenker kanskje jeg kan resirkulere? Kan jeg kjøre den uten vifte, eller med lite viftestøy er det en fordel.

 

Alle tips tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kikket litt på forumet og lurer på om det kanskje er lurt å vente på AMDs Bulldoser prosessor.

Er det noen som vet litt mer om denne? Prisklasse og ca leveringstid?

 

Er det eventuelt annet som det kan være verd å vente på?

Jeg har Q6600 nå så har ingen hast med å skifte den ut, men på mine "eldre dager" så skifter jeg kanskje ut hver 2.år så er greit at det jeg kjøper er såpass fremtidsrettet at det funker helt ok om et par år igjen.

Lenke til kommentar

Du vil ha i5-2500k. Overhodet ingen vits i7 til ditt bruk. Ram: Corsair XMS3 1600mhz. Du trenger bare 4GB, men like greit å kjøre 8 pga lave priser nå. Du vil _ALDRI_ få brukt 12GB RAM med mindre du lager musikk og fyller opp 10GB med vst-instrumenter.

 

Dustinhome.no har _MANGE_ gode tilbud nå, så jeg anbefaler deg å sjekke der. De er jo stort sett billigst uansett, men nå er det veldig billig :o)

Lenke til kommentar

Til det jeg tror er ditt bruk. (I hovedsak Office med to skjermer) ville jeg valgt

Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO. Da kan du koble to skjermer på hovedkortet.

Prosessor: Intel i5-2500K.

Minne: 8GB er nok i massevis.

SSD MÅ du ha, den er bare enormt mye raskere:)

Lenke til kommentar

Ser det er to stk som anbefaler ASUS P8Z68-V PRO så det er vel et godt valg.

Hvordan er det med å koble skjermene rett på hovedkortet?

Er det slik at jeg ikke i utgangspunktet trenger skjermkort til 2500k prosessoren?

Hvordan er ytelsen på dette?

Nå har jeg Radeon 4870 og etter jeg kjøpte de to nye skjermen så har jeg merket at det lagger en del i scrolling på store vinduer osv, så jeg antar at det blir litt for mye for kortet med 2x 1920x1080.

Lenke til kommentar

På ASUS P8Z68-V PRO kortet er det en DVI, en VGA og en HDMI utgang. Jeg kjøpte dette kortet pga HMDI utgangen. Jeg har ikke hatt eget skjermkort siden 2003, og det funker utmerket hos meg. Nå har jeg riktignok ikke to skjermer på dette kortet da, så jeg kan ikke gi deg 100% korrekt svar. Men jeg nekter å tro at det skulle gi lag til kontorbruk. Spilling kan det vel bli litt værre med da.....

Lenke til kommentar

Ser det er to stk som anbefaler ASUS P8Z68-V PRO så det er vel et godt valg.

Hvordan er det med å koble skjermene rett på hovedkortet?

Er det slik at jeg ikke i utgangspunktet trenger skjermkort til 2500k prosessoren?

Hvordan er ytelsen på dette?

Nå har jeg Radeon 4870 og etter jeg kjøpte de to nye skjermen så har jeg merket at det lagger en del i scrolling på store vinduer osv, så jeg antar at det blir litt for mye for kortet med 2x 1920x1080.

 

 

Å du har hatt nyeste driver installert osv ? å

Lenke til kommentar

 

Å du har hatt nyeste driver installert osv ? å

 

Stemmer det ja.

Er ikke så lenge siden jeg reinstallerte windows og har nyeste drivere på alt da jeg har gjort det til en vane å laste ned hver gang jeg reinstallerer istedenfor å bruke medfølgende plater. Dette enkelt nok da jeg som regel ikke har DVD-spiller :)

 

Merker det spesielt i Opera, hvor jeg har en del taber, men fortsatt irriterende.

Har forøvrig 8GB ram nå, og ikke klokket opp noe som helst.

Endret av aregar
Lenke til kommentar

 

Å du har hatt nyeste driver installert osv ? å

 

Stemmer det ja.

Er ikke så lenge siden jeg reinstallerte windows og har nyeste drivere på alt da jeg har gjort det til en vane å laste ned hver gang jeg reinstallerer istedenfor å bruke medfølgende plater. Dette enkelt nok da jeg som regel ikke har DVD-spiller :)

 

Merker det spesielt i Opera, hvor jeg har en del taber, men fortsatt irriterende.

Har forøvrig 8GB ram nå, og ikke klokket opp noe som helst.

 

Har du forsøkt med bare en skjerm? Lagger det like mye da, eller er det forskjell?

Lenke til kommentar

Har kikket litt på forumet og lurer på om det kanskje er lurt å vente på AMDs Bulldoser prosessor.

Er det noen som vet litt mer om denne? Prisklasse og ca leveringstid?

 

Er det eventuelt annet som det kan være verd å vente på?

Jeg har Q6600 nå så har ingen hast med å skifte den ut, men på mine "eldre dager" så skifter jeg kanskje ut hver 2.år så er greit at det jeg kjøper er såpass fremtidsrettet at det funker helt ok om et par år igjen.

joda vet litt om bulldozer og de kommer på samme pris klasse som sandy bridge og har 32nm produksjons chip og de er 103% raskere enn i7 til intel og 200% raskere en phenom II x4, de for å en klokke fekvens på 4.0 ghz(turbo 4.4) dette er da den raskeste cpu-en da.

Alle kommer på 8 kjerner og en pris lapp på 2200kr, og disse blir ikke noe særlig varm selv med 4.0 ghz klokk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...