Gå til innhold

Lag spikes fra router?


Anbefalte innlegg

Hei, i de siste dagene har jeg og broren min hatt problemer med internett pga lag spikes eller packet loss. Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan, men jeg er ikke en som kan alt ;)

 

Vi opplever stadig vekk at internettet lagger veldig til tider, spesielt under online spilling merker vi det. Det kan være i alle spill, og pingen kan gå fra stabile 20 til 500ca eller fra 20 til 150ca. I og med at både broren min og jeg får laggen samtidig så har det ikke noe å gjøre med programmer vi har kjørende (har også testet dette med NetLimiter 3).

 

Siden Netlimiter ikke viste noen forandringer testet jeg ut PingPlotter (som jeg ikke skjønner noe av), der fant jeg at pingen til en server oppførte seg rart. Har lagret et bilde av pingplotter der problemet ligger.

 

 

Modem vi bruker er Linksys Cisco E3000 og internett leverandør er Altibox (30/30mbit). Og jeg misstenker at det enten har skjedd noe med modemet, eller noe har skjedd med nettet vi får levert.

 

Så er det noen som har mer peiling, som kanskje har noen tips eller har noen andre programmer jeg kan prøve for å finne feilen?

 

 

 

PS: Jeg skjønner ikke noe, da dette problemet kom helt pluttselig

post-83865-0-05378000-1309464808_thumb.png

Endret av BSn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et problem uansett hvor serverene er hosta ifra, ender med høy ping og enkelte ganger lost connection til server.

 

Ser ut som at det er noe ang router eller altibox, da det med jevne mellomrom får "request timed out" ved cmd ping mot servere og google. Men rart om routeren skulle begynne å få packet loss uten at noe har blitt gjort med den, lurer på om kanskje altibox har gjort noe? Skal uansett ringe imorgen og høre hvorfor det har blitt sånn.

 

Kanskje har dere som kan dette litt bedre noen forslag om ting jeg kan spørre om, og hvordan jeg kan formulere problemet mitt bedre? "Nylig fått packet loss med jevnlig mellomrom, kan bekreftes via spilling og ping testing i cmd (pingplotter?). Enten så er det routeren, men har ikke blitt gjort noe endringer på den ellers så har det skjedd noe med internettet vi får levert fra dere (altibox)."

 

 

Offtopic: leste på altibox at de har oppgradert linjene sine, blandt annet 30mbit til 60mbit. Stemmer dette, for jeg kan ikke se noe forskjell her hos oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...