Gå til innhold

Gamer PC, hva er best grafikk løsning?


Anbefalte innlegg

Er i gang med å sette opp en gaming PC, og har kommet frem til Dette.

 

Som dere ser har jeg en overspecet PSU. Det jeg lurer på nå er hva som er mest økonomisk forsvarlig / best:

- Gå for HD 6870 nå og en kraftig PSU, og eventuelt crossfireX når bare ett begynner å skrante.

- Gå for et generelt bedre kort nå f.eks GTX 560 Ti / HD 6950 (eller bedre), og håpe på at det vil holde en god stund fremover.

 

Har ønske om å kunne kjøre Witcher 2, StarCraft II, og eventuelt BF3 - når det kommer - på fullt, uten noe delay.

 

Ser frem til svarene :new_woot:

 

EDIT: Har foresten planer om å overklokke etterhvert, bør jeg investere i en bedre vifte?

Endret av Sweeps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et GTX560 er nok et solid valg mtp. at du lett kan switche til SLI. Har GTX560TI selv, kjører Starcraft II på maks grafikk med høy fps, har The Witcher 2 også, men der kunne jeg ikke sette grafikken på maks, måtte vel stille den fra max til high eller noe.

Lenke til kommentar

jeg har radeon 6950 og kjører the withcer 2 på high med mellom 40-60 fps, men får 20-30 fps når jeg setter det på ultra. Mener jeg har hørt en plass at det er en "bug" med spillet slik at selv om du har et bygg til 30 tusen vil du få lav fps på ultra, men kan være jeg har hørt feil. Husker ikke alle detaljene. Men spillet ser helt fantastisk ut på high uansett.

Lenke til kommentar

TW2 har en innstilling som kalles ubersampling. Med dette aktivert vil til og med dagens heftigste skjermkort slite. GTX580 vil vel kjøre med 15-25fps med uber. aktivert i 1920x1080.

 

Asus HD6870DC yter vel på høyde med et GTX560ti så TW2 vil nok gå tålelig greit på medium/high.

 

Går du for GTX560ti kan du likegodt nedjustere PSU til HX650W. Den vil være sterk nok for SLI.

Lenke til kommentar

Har hørt om flashingen av HD6950, men hvis jeg må ha 2GB VRAM versjonen, er det bortkastede penger.

Ser ut til at valget faller til GTX 560 Ti, har fått sett litt på benchmarks, og ser at den kan ligge mellom 5-10 fps høyere enn HD 6870. Er kipt å kjøpe ny gaming rigg og finne ut at GPU'en ikke driver The Witcher 2 på high en gang. Med mulgihet for SLi etterhvert så ser det ut til å være det mest fornuftig/fremtidsrettede valget.

HX600W er bare 80kr billigere, så tenker jeg går for 750W så er jeg på den trygge siden :)

 

Takker for alle gode svar ;)

Lenke til kommentar

prøv Radeon HD 6990 skal være det beste kortet

 

Nei, har hørt at QuadSLI med GTX590 er bedre hvis man ikke har så mye penger.

nå rman sier quad SLI. SLI er to kort og vist man sier quad sli e det 8 kort, så for å rette på deg kalles det 4-way sli når man har 4 kort med nVIDIA kort. 3-way SLI med 3 kort

Lenke til kommentar

prøv Radeon HD 6990 skal være det beste kortet

 

Nei, har hørt at QuadSLI med GTX590 er bedre hvis man ikke har så mye penger.

nå rman sier quad SLI. SLI er to kort og vist man sier quad sli e det 8 kort, så for å rette på deg kalles det 4-way sli når man har 4 kort med nVIDIA kort. 3-way SLI med 3 kort

 

Hva om jeg mente 8 kort? :ph34r:

 

Btw, et kjapt google søk på Quad Sli sier ikke en dritt om 8 kort.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...