Gå til innhold

Crucial PC2700 og FSBer høyere enn 166MHz


fa2001

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er forskjell på minnebrikker fra samme produsent osv. så her er alt som står på esken:

 

26575 P/N 112684

512MB 64MX64 184-PIN DIMM DDR UNBUFF

PC2700

 

Jeg har tenkt å klokke FSBen litt men jeg vet ikke om minne vil "brenne" da. Noen forslag til klokkig med dette minnet? Hovedkort er Asus A7N8X.

 

EDIT: Har 5 kabinettvifter + 2 i PSU, og et Chieftec miditower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten sjekke opp hva det står på selve minnemodulene (de svarte brikkene på minnebrikkene). Det eneste jeg kan si er at jeg har kjørt en 512Mb PC2100 Crucial brikke på PC2700 hastighet uten å endre minneinnstillingene. Men det er ingen garanti for at din brikke gjør PC3200. :p

Lenke til kommentar

Dette står på rambrikken:

 

Første klistremerke:

 

6575

Removal will void warranty.

BL1111D.YD

 

Andre (kan ikke garantere at det ble skrevet av riktig - tok med trådløst tastatur ned til PCen og åpna den:D )

 

Korea

PC2700 U - 2533081M368L6423DTL - CB3

512MB DDR PC2700 CL2.5

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke kjører spenninga over 2,85 volt er det verste som kan skje at maskina blir ustabil eller ikke booter.

Farta isolert sett kan ikke svi av brikka.

 

Brukte en Crucial PC2700 256MB tidligere (brikker fra Micron).

Den gjorde ihvertfall 175/350MHz på CL2.5 med alt annet på max. Og det var på standard spenning. Fikk ikke testa noe særlig høyere, men 180 var nok ikke helt umulig.

Lenke til kommentar

Ta en test med "DRAM CommandRate" satt til 2T (om den står på 1T nå seff). Gir litt dårligere ytelse, men kan være en metode å sjekke potensiale. En annen ting som kan gi noen flere Hz er å gå over goopet under kjøleren på NB. Har enda til gode å se bra pålegging av kjølegoop fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Du må nesten sjekke opp hva det står på selve minnemodulene (de svarte brikkene på minnebrikkene). Det eneste jeg kan si er at jeg har kjørt en 512Mb PC2100 Crucial brikke på PC2700 hastighet uten å endre minneinnstillingene. Men det er ingen garanti for at din brikke gjør PC3200. :p

 

Hvordan fikk du til det? Har pc2100 selv(2*256), og bare jeg prøvde å kjøre litt over enn hva de gikk for, så så hovedkortet ifra! Den ville ikke starte med dette,,, Så jeg måtte kjøpe nytt minne, pga. en 333fsb cpu :grumpy:

Lenke til kommentar
Får feil:

 

Finner ikke fil: <Windows Admin>enellerannensystemmappentoskrn.dll

 

 

er det ide kontrolleren som ikke vil mer? Det er en highpoint hpt302. Ellers får jeg bare 3T til å bli stabilt for minnets del, uavhengig av volten. :o

Ett eller to hakk opp med spenninga på prosessoren.

Helt ufarlig, men hold et øye med tempen.

Lenke til kommentar

Når det begynner å gå fort må vel de fleste minnebrikker opp på CL2.5.

Så akkurat det er en grei setting. (Fikk du den opp i 180 forresten? )

Men se om du får tweaka litt på de andre settingene.

"Bank Interleave" til 4Bank.

"DRAM CommandRate" til 1T.

Har du noe som heter "Enhance DRAM Performance" så sett den til "Enabled" og sjekk om det fremdeles er stabilt.

Overklokking og tweaking er morro! :yes:

Lenke til kommentar
Når det begynner å gå fort må vel de fleste minnebrikker opp på CL2.5.

Så akkurat det er en grei setting. (Fikk du den opp i 180 forresten? )

Men se om du får tweaka litt på de andre settingene.

"Bank Interleave" til 4Bank.

"DRAM CommandRate" til 1T.

Har du noe som heter "Enhance DRAM Performance" så sett den til "Enabled" og sjekk om det fremdeles er stabilt.

Overklokking og tweaking er morro! :yes:

 

:D:D

 

Kjører på 180 nå men får irriterende lyder i høyttalerne når jeg spiller. Jeg finner ikke de andre settingsene. Har 4 instillinger i BIOS, med disse verdiene 6-3-3-2,5 og volten er på 2,8... Hvem tror du jeg kan tweake litt ekstra ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...