Gå til innhold

Noen som kan anbefale noe enkel software for viftestyring?


tunheim

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en gaming-pc som bråker litt mye, er ok når eg spiller, men får spader av viftestøyen når jeg skal leses ei nettavis eller hw.no :)

 

Noen her som kan anbefale meg noe grei programvare (ikke eksperimentell eller uten gui) for å få regulert ned viftehatighet, kanskje kombinert med temperaturovervåkning, underklokking eller noe slikt?

 

Om det har noe å si så er hovedkortet fra MSI, prosessoren AMD og grafikkortet Nvida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPU viften kan styres ved hjelp av MSI afterburner :) Det er det beste programmet for overclocking av GPU, og fungerer på mange GeForce kort fra Nvidia..

 

Om du tenker på alle viftene i et program anbefaler jeg speedfan, det er et simpelt program som lar deg bestemme hastigheten på viftene i prosent. Men det krever at hovedkortet ditt støttes av speedfan, det kan du se etter på speedfan.net ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

GPU viften kan styres ved hjelp av MSI afterburner :) Det er det beste programmet for overclocking av GPU, og fungerer på mange GeForce kort fra Nvidia..

 

Om du tenker på alle viftene i et program anbefaler jeg speedfan, det er et simpelt program som lar deg bestemme hastigheten på viftene i prosent. Men det krever at hovedkortet ditt støttes av speedfan, det kan du se etter på speedfan.net ;)

 

Tusen takk, går så det griner nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...