Gå til innhold

Headsett til musikk/gaming (1000-2000,-)


Lami

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha meg et nytt headsett som egentlig brukes mest til å høre på musikk i bil/fly, men skal også brukes til litt gaming og teamspeak, derfor trenger jeg mic. Kanskje et headsey hvor jeg kan skjule/ta av mic?

 

Har nå SS Siberia, som jeg kjøpte for at det skulle være veldig støyisolerende (noe det IKKE er).

 

Kan muligens kjøpe headsett uten mic og bruke Siberia når jeg skal preike.

 

Lest at Logitech G*/G*** headsettene ikke er noe å gå for?

 

Headsettet må ha minijack og være lyd-isolerende(!!).

 

Skal ikke ha noe Creative Fatal1ty som moser ørene.

 

Hva med Sennheiser? Prisen på headsettet må være mellom 1000-2000kr.

 

 

 

Kom med forslag!

 

Takker for svar.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søker du litt rundt på forumet finner du nok mye info om akkurat dette. Vil anbefale at du ikke kjøper headset med mic da disse som oftest er laget for gaming og lyden er grusomt dårlig for musikk.

Du finner mange gode alternativer i den type headset du vil ha. De du bør se på er:

 

-Audio-Technica ATH-M50S Disse gir veldig mye for pengene. Er ikke sikker på hvordan de er mtp lydisolering, men om du søker litt rundt finner du nok ut av dette også. Ellers har de veldig mye bass.

 

-Beyerdynamic DT770 Disse er veldig populære. Som M50 har disse også veldig mye bass. Om design er viktig synest jeg disse er stygge som fy(det er jo selvfølgelig subjektivt). Tror de lydisolerer greit.

 

-Sennheiser HD598 Veldig godt headset. Har fin lyd, ser greie ut og er behagelige å ha på seg. Tror disse er halvlukne, så de isolerer ikke veldig godt(tror jeg).

Lenke til kommentar

Siberia headsettet jeg har nå synes jeg det er god lyd i, selv til musikk. Så at lyden er grusomt dårlig kan jeg ikke skjønne.

 

Jeg vil ikke ha slike studio hodetelefoner.

 

Det Beyerdynamic headsettet var dritstygt synes jeg. De kjøper jeg ihvertfall ikke.

 

Hva med Sennheiser PC 360?

Lenke til kommentar

Har du prøvd noen "skikkelige" hodetelefoner? Tror du skal gjøre det først, så får du heller bestemme deg etterpå. Kan love deg at det er store forskjeller, spesielt siden du synest lyden i SS Siberia er veldig god. Hører du ikke forskjeller er det ingen grunn til å legge penger i et litt dyrere headset.

 

Har ingen erfaring med PC 360, men de er nok beregnet til gaming ja.

 

Du må nesten bestemme deg for behovet ditt. Jeg kan si deg at gamingheadsettene er dårligere lyd i, om du vil ta stilling til dette eller ikke er bare ditt valg.

Lenke til kommentar

Audio-Technica hodetelefonene som ble anbefalt lengre opp har kommet godt ut i flere tester, og ble av Lyd & Bilde kåret til de beste hodetelefonene i 2010 i den prisklassen du ser på, kjøper du disse pluss en ekstern mic, så har du fortsatt noen kroner du kan bruke på andre ting.

 

http://www.vostok.no/catalog/product_info.php?cPath=77_96&products_id=606

 

Har det med å skrive fortere en jeg tenker i støytene :p

Endret av grungewhore
Lenke til kommentar

AKG hodetelefonene som ble anbefalt lengre opp har kommet godt ut i flere tester, og ble av Lyd & Bilde kåret til de beste hodetelefonene i 2010 i den prisklassen du ser på, kjøper du disse pluss en ekstern mic, så har du fortsatt noen kroner du kan bruke på andre ting.

 

http://www.vostok.no/catalog/product_info.php?cPath=77_96&products_id=606

 

Audio-Technica er ikke AKG såvidt jeg vet :) Men ja, som han sier er dette kanskje det beste headsettet til den prisklassen. Det ligger på topplista til headfi.org også :)

Endret av HtotheE
Lenke til kommentar

Siberia headsettet jeg har nå synes jeg det er god lyd i, selv til musikk. Så at lyden er grusomt dårlig kan jeg ikke skjønne.

 

Jeg vil ikke ha slike studio hodetelefoner.

 

Det Beyerdynamic headsettet var dritstygt synes jeg. De kjøper jeg ihvertfall ikke.

 

Hva med Sennheiser PC 360?

 

Hadde Siberia selv før. Når de knakk kjøpte jeg et par AKG 272HD for rundt 1300,- og herre min hatt for en forskjell!!. Spiller veldig bra ut fra de fleste kilder jeg har testet, overraskende stort lydbilde til å være lukket (siberia er åpne) og de isolerer sinnssykt bra i tillegg til å være veldig behagelige over lang tid (samme bøylesystem som siberia). Kan absolutt anbefale de både til musikk og gaming. Jeg kan love deg at du aldri kommer til å røre siberiaen lenger etter du har hørt 272HD'en

 

Audio Technica AD700 skal vistnok være dugbare til gaming også og er i samme prissjiktet, samme gjelder Beyer sine DT770.

 

Hvorfor bryr du deg så mye om hvordan de ser ut? Rekner med du faktisk skal bruke de - ikke sitte å glo på de?

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

Jeg står mellom disse så langt:

 

For PC/Gaming:

 

Sennheiser PC 350 G4ME0

Sennheiser PC 360 G4ME

 

Studio/prof:

 

AKG by HARMAN K 272 HD HiFi (K 172 HD eller K 242 HD kanskje? For å "spare" litt penger..?)

 

Audio-Technica ATH-M50S (kanskje)

 

Sennheiser HD 380 Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...