Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driver til Grafikk kort (cpu?) og en noen andre ting


Anbefalte innlegg

Hei, jeg reinstallerte nettopp pcen, pga skjermen fikk rare farger når jeg startet et spill, først skjedde dette bare når jeg starta spillet, men etter tredje gangen med å starte opp spillet så klikka alt. Siden jeg ikke har noen cder til drivere må jeg laste ned alt fra nettet.

 

Nå når jeg har først reinstallert er det noen saker jeg lurer på.

 

1. Jeg innstallerte Driver til grafikk-kort,Dette kom oppalstå 3 av det som skulle installeres ble ikke installert, hva er feil?

** Har Geforce 9800GTX**

 

- Dette fikk jeg forrige gang jeg innstallerte også, men jeg brydde meg ikke noe om det siden alt funka, kan dette være grunnen til at skjermen ble lilla/grønn/rare farger?

 

2. Jeg har et Asus p5k hovedkort, dette har jeg lyst og oppdatere, CPU og Hovedkort oppdateres samtidig som jeg forstår?

 

- Jeg lasta ned denne fila: P5K-1201.ROM ( som jeg har forstått det må jeg inn i bios og "flashe" denne, problemet var at jeg prøvde dette men det originale flash programmet støttet ikke NTFS av en eller annen merkelig grunn.

 

- Går det ant å innstallere driver til bare CPU?

**Har DualCore Intel Core 2 Duo E8400**

 

3. Er det noe mer jeg bør innstallere når jeg har nettopp reinstallert? (har innstallert avg allerede)

 

4. Operativ system er Windows XP.

Endret av Tozy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vett ikke om du lastet ned rett skjermkort driver ?

 

http://www.nvidia.co.uk/object/winxp-275.33-whql-driver-uk.html

 

 

Kan også hver at skjermkortet begynner å ta kveld :)

 

Ja det var akkurat denne jeg lastet ned, hm... det kan nok være sant det...

finnes vell skjermkort som er like gode til rundt 800 kroner nå vell?

 

Kort til under 500 kroner

her er det masse kort til under 500 kroner, regner med alle disse er bedre enn 9800gtx igomed at den er over 3 år gammel. Kan noen som har peiling anbefale noe? Tar gjerne det kortet som koster 269,- ^^

Endret av Tozy
Lenke til kommentar

Jeg hadde også en 9800gtx sammen med en E8400 prosessor, og nylig fikk jeg også problemer med "rare farger". Jeg tippet at 9800gtx'en var ødelagt, og det var den vitterlig også. Jeg vil dog anbefale å sjekke med et annet skjermkort(hvis du har et liggende), eller boote opp uten, før du konstaterer med at det er det som er gåent.

 

(hvis du finner ut at kortet er ødelagt men av en eller annen grunn har et nært og følelsesladet forhold til det kan også siste utvei være å bake det: Min lenke.)

Endret av saksy2
Lenke til kommentar

Jeg hadde også en 9800gtx sammen med en E8400 prosessor, og nylig fikk jeg også problemer med "rare farger". Jeg tippet at 9800gtx'en var ødelagt, og det var den vitterlig også. Jeg vil dog anbefale å sjekke med et annet skjermkort(hvis du har et liggende), eller boote opp uten, før du konstaterer med at det er det som er gåent.

 

(hvis du finner ut at kortet er ødelagt men av en eller annen grunn har et nært og følelsesladet forhold til det kan også siste utvei være å bake det: Min lenke.)

 

haha! Uaktuelt å hive det i ovnen altså :p har ikke noe spess forhold til det heller ^^

 

Forresten et spørsmål til, når jeg prøver å starte datan så må jeg prøve i minst 5 minutter som regel, grunnen er at når jeg trykker på start knappen så kommer det BIIP BIP BIPPP, isteden for det vanlige som er bare et BIP. derfor må jeg restarte 5-6 ganger og til slutt så kommer den på. HVA kan dette være en indikasjon på?

Lenke til kommentar

hvis det er 3 bip i stedet for ett kan det tale for svikt av minne. jeg er langt fra noen ekspert på dette desverre :(, men hvis du har to minnebrikker kan du kjøre oppstart med én og én for så å se om det hjelper på spillet som ikke fungerte. Jeg tror fortsatt du bør prøve å oppgradere drivere til grafikkortet en gang til også, for et skjermkort uten nye drivere er som å be om problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...