Gå til innhold

Erfaringer med Multicom?


Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har erfaringer med Multicom? Nå har de fått modellen Elitegroup Green C1400 på lager med følgende specs:

 

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Centrino 1400 prosessor (tilsvarer P4 Mobile 2400MHz)

512MB DDR minne

40GB harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert

10/100Mbit nettverkskort

56k modem integrert

2x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire IEEE1394 port

1x Type II PCMCIA

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Synaptics touchpad m/scrollknapp

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (SVHS)

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 4 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 326 x 258 x 25 mm

Vekt kun 2,6kg

 

Pris: 14500,-

 

Hva sier dere om denne? Må jo være en joker, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på den selv. Virker veeeldig lokkende! Og endelig har de fått den inn. Leste testen på Dinside, og vil si den virker veldig bra til mitt bruk. Fått negativt på kun 2 USB-porter, noe jeg ikke tror kommer til å plage meg, og litt lav batteritid til å være Centrino. Selv kommer jeg som regel til å bruke ledning så et stort problem blir det ikke, dog det hadde vært greitt om dette var bedre.

 

Noen som har noen innspill? Synes det virker som den har akkurat det jeg har letet etter en stund nå til en overkommelig pris!

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg også tenkte. Tror denne blir mitt valg. Har jo sett på den Whiteboxen (Cl50), men vet ikke helt om jeg tør bestille fra Whitebox?! tror Multicom er mer seriøs?!

 

C1400 er lett, og har egentlig ingen bakdeler som jeg ser det. Kanskje skulle man hatt større hardisk?

 

Sender nok bestillingen idag...

Lenke til kommentar

Multicom var jo en "stor" butikk engang i tida :) Den billigste også. Tror de taper endel på ikke å være med i f.eks prisguiden til HW.no ja samt at layouten på websida er litt utdatert.

 

Men uansett, over til erfariner. For min del (og mine venner) er de *veldig* gode, det inkluderer returer hvor de har vært kjappe og hyggelig. Måtte en gang påpeke at de skulle dekke frakta ved en feilsending som jeg jo måtte returnere, men det er alt :) Har mao ingen problemer med å anbefale dem.

Lenke til kommentar

den bærbare så meget lekker ut..

 

 

jeg har bare positive erfaringer med Multicom, svarer raskt på henvendelser og har god kundeservice. en gang sendte jeg inn en nesten to å gammel IBM 15gb disk som hadde tatt kvelden og fire dager senere så fikk jeg en pakke i retur.. en ny lekker Seagate 30gb disk :)

Lenke til kommentar

Jeg har endet mitt "crusade" mot Multicom, men jeg vil aldri anbefale sjappa... Har hatt endel utgifter på retur/reparasjon som jeg ikke skulle hatt... Ringer du support får du det eneste svaret dem kan, "send den inn så skal vi se på den" .. 2-4 uker senere har du den tilbake med samme problemet, men minst 500 spenn fattigere(rep) pluss porte for tur/retur..

 

Av alle plassene jeg har handlet, Mamoz, komplett, microplex, og netconnection så skiller Multicom seg ut med elendig support.

Og så må vi ikke glemme lang leveringstid.. Det var veldig dårlig info på siden deres om produktene, men dette skal dem ha, det er blitt bedre...

 

 

PS: Om dere vil høre mer er det bare å ta kontakt..

Lenke til kommentar
Jeg har endet mitt "crusade" mot Multicom, men jeg vil aldri anbefale sjappa... Har hatt endel utgifter på retur/reparasjon som jeg ikke skulle hatt... Ringer du support får du det eneste svaret dem kan, "send den inn så skal vi se på den" .. 2-4 uker senere har du den tilbake med samme problemet, men minst 500 spenn fattigere(rep) pluss porte for tur/retur..

 

Av alle plassene jeg har handlet, Mamoz, komplett, microplex, og netconnection så skiller Multicom seg ut med elendig support.

Og så må vi ikke glemme lang leveringstid.. Det var veldig dårlig info på siden deres om produktene, men dette skal dem ha, det er blitt bedre...

 

 

PS: Om dere vil høre mer er det bare å ta kontakt..

 

 

Har du hatt problemer gjentatte ganger eller bare èn..? Jeg har bare positive erfaringer med multicom selv om det riktignok er en stund tilbake....

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i flere innlegg -- du får ikke erfart hvordan webshopen (Muliticom) er før du har hatt en retursak.

 

Å bestille en vare -- mottar varen og produktet er i orden -- kunden er storfornmøyd. Her har du ikke fått erfart noe om hvordan firmaet er. Dere som svarer med slike svar burde ikke svare.

 

Vi ser det gang på gang -- jeg er svært godt fornøyd med NN, men jeg har heller ikke .....osv. Tåpelig :wink:

Lenke til kommentar

 

 

Har du hatt problemer gjentatte ganger eller bare èn..? Jeg har bare positive erfaringer med multicom selv om det riktignok er en stund tilbake....

 

 

Skal vi se.... Det begynner å bli endel ganger nå... Vi kan se på det siste... Jeg fikk en e-mail fra multicom der dem spurte etter navn i den sammnheng at jeg hadde skrevet ett rimelig kraftig negativt innlegg her og i webshop guiden... Jeg ønsket ikke å oppgi dette, så det ble slettet av moderator.. greit nok.. Jeg spurte her i forumet om jeg skulle oppgi navn, og de fleste sa at jeg burde det fordi dem kanskje ønsket å forbedre sitt forhold til meg..

(PS: jeg hadde en hdd og en floppy som skulle i retur, pga feil)

 

Jaja, jeg tenkte som så om dem ikke klarer å behandle alle kundene "riktig" og på samme måte så får det være.. Hvorfor spesialbehandle meg bare fordi jeg sier ifra... Dem får heller endre på prosedyren sin.. Uansett, jeg fikk ikke noe mer positivt ut av greia med multicom denne gangen heller, egentlig satt jeg igjen med litt bismak..

 

Storyen er lang, men jeg skal prøve å gjøre den kort... Jeg har hatt 3 ibm og alle har røket, så nå ville jeg bytte merke.. Ba om WD og ba dem sende en mail om dette ikke gikk.. Fikk ikke mail og heller ikke WD, men samsung.. (ÅÅåååååååååååh gud hvor jeg hater samsung... 8) , ikke så mye som Multicom, men ikke langt ifra)

I tillegg tok vel dette litt tid, dem hadde ferie greit nok, men i mail fra dem fikk jeg 2 ganger.. Tar en uke, tar en uke.. Så jeg begyndte å lure på om det var automail...

 

Jaja, jeg har nå fått greiene og er egentlig fornøyd med det, "litt" positivt er det at dem ga meg en ny floppy enda dem ikke fant feil... Før har dem sendt dette i retur og gitt meg en regning på 500...

 

 

Dette er bare den siste og kanskje den snilleste episoden jeg har hatt med multicom...

(Dette ble langt, men når multicom kommer opp blir jeg engasjert, og tro meg jeg har plagdes... hdd, hk, floppy, dvd-rom har vært inne... )

Lenke til kommentar

Har hatt 3 retursaker med multicom, 1 hovedkort som gikk gaiken, fikk nytt etter ca en uke, uten extra utgifter.

 

Så har jeg to IBM 60 GXP disker som røyk med ca 6 mnd mellomrom, fikk byttet disse i Seagate Barracuda IV 80 GB (la ut mellomlegget mellom disse to diskene).

 

Så jeg personlig har ikke hatt noen problemere med multicom, kan anbefale de på det varmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...