Gå til innhold

synskrav til forskjellige avdelinger?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde -0,75 på begge øyne og kar. 7 på sesjon - Jeg avtjente førstegangstjenesten ved GSV.

 

Nå har jeg -1,25 på begge øyne og fikk kar. 7 på helsesjekk til INTOPS. Ble godkjent - ergo godkjent til TMBN.

 

Jegerkompaniet har jeg hørt ikke eksisterer lenger. Det sies at det har fusjonert med Fjernoppklaringseskadronen i Etteretningsbataljonen.

Lenke til kommentar

Jeg har styrkene -4,25 og -3,75, og jeg kom inn i 2.bn.

Skal dog ta laseroperasjon før jeg stikker inn i militæret da, noe jeg også sa på sesjon.

 

Tusen takk for svar til alle! :D

 

stizzen, hvor gammel er du? Bare lurer pga laseroperasjonen :p

Lenke til kommentar

Er det andre avdelinger enn MJK og flyverutdanningen som krever karakter 9 på sesjon (altså perfekt syn?). Flyver krever 9 ukorrigert (uten operasjon), men MJK godtar vel 9 med operasjon. Disse to avdelingene har hvertfall krav utover karakter 5 som nevnes for å i det hele tatt bli erklært tjenestedyktig.

 

Edit: snek seg ut en U et sted. Flyvert-danning :D

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stemmer nok det.

 

Hadde -2,25 og -0,25 + skjeve hornhinner og fikk 5, altså godkjent (så vidt). Jeg skal også ta laser og blir å være 20 år. Ikke bra å ta laser for tidlig heller ;)

 

Husk at kun Lasek er godkjent for Forsvaret og er grunnen til at du får et "arr" på øyet. Men denne typen laseroperasjon skal være mer robust enn f. eks Cten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...