Gå til innhold

Heve kjøpet?


DBM

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en vare søndag 19/6, som jeg ifølge leverandøren skulle fått på tirsdag 21/6. Varen ble ikke levert, og jeg ble oppringt onsdag 22/6. De hadde rota det til og ikke fått med seg hvor varen skulle leveres.

 

Dermed skulle jeg fått varen i dag, men varen er fortsatt ikke levert. Den skal leveres i butikk, og er bestilt på nettet, hvis det har noen betydning. Jeg er ikke like interessert nå og vurderer om det er best å heve kjøpet.

 

Men har jeg rett til det? Det var viktig å få varen innen søndag, og jeg var egentlig ute i god tid ettersom den først skulle leveres på tirsdag og deretter i dag. Varen har flere funksjoner, en av de er å hindre skade på hybelen som av ulike årsaker kan oppstå fra og med søndag.

 

Da kan det beste være å finne en annen vare fra en annen leverandør, og få igjen pengene jeg har betalt.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge vara ikkje er spesiallaga for deg, kan du heva om seinkinga er "vesentlig", jfr forbrukerkjøpsloven sin 23. paragraf. AT seinkinga er no vesentleg (for deg) og AT seljar var gjort merksam på dette ved kjøpet eller då leveringa vart utsett fyrste gongen vil det verta di sak å prova om kjøpar er usamd i hevinga (det er nemleg du som krev nok, og då er det du som må prova kravet). Er seljar samd med deg i hevinga er jo saken grei nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...