Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch - Noen tips/anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Har behov for en switch i en av etasjene her. (Er rimelig lei av å måtte strekke en 20-meter lang kabel hver gang det skal overføres et par mbyte..) :roll:

Har fra før en router som er koblet til to av pc-ene. Switchen skal i hus for å få pc nr.3 i nettverk. Tar gjerne imot anbefalinger da jeg er på let etter en rimelig og stabil switch med opplink.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 3Com Officeconnect (8 porter). Den hikker litt i tordenvær, men ellers er alt bra :D

 

har den samme her, bortsett fra at den IKKE hikker i tordenvær.. ultra-stabil og elegant.. koster rundt 500 på de rette stedene..

 

absolutt til å anbefale..

 

mvh

Alexio

Lenke til kommentar

Jeg har også en CNet 8-porter. Så langt har den funket utmerket.

Tidligere hadde jeg en ST Lab 8-ports switch. Den varte i ca. fire måneder før jeg merket at nettverksforbindelsen kom og gikk. Da jeg så på switchen, lyste samtlige LED'er konstant. Reboot hjalp ikke. Stakk ned til Komplett Data i Trondheim, der jeg kjøpte den, for å bytte den. De hadde ikke flere ST Lab-switcher inne, så jeg fikk en CNet i stedet.

Konklusjon: Ligg unna Sunsway/ST Lab.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt CNet NWay-switch....

 

De fleste av kameratene mine kjører sånne, og de er stabile og greie, samtidig som NWay betyr at det ikke spiller noen rolle om du har kryssa eller rett kabel, begge to fungerer, noe som er verdt endel i mine øyne (slippe alt det styret med uplink port, og ha riktig kabel).

 

Selv sitter jeg for det meste på 24-portere med management, noe jeg tviler på at du har lyst på til hjemmebruk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...