Gå til innhold

Driver problemer til w7


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Creative Live! Cam Video IM (VF0220) og når jeg laster ned driver til pcen kommer det opp" this driver will only support vista, and it will be shutdown" elns, va kan jeg gjøre da?

Driver link: http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=218&subCatID=219&prodID=15360&prodName=Live!%20Cam%20Video%20IM%20(VF0220)&subCatName=Live!%20Cam/WebCam%20Series&CatName=Kamera&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_15360,VARSET=CategoryID:218

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig det er irriterende, men slik er det når produsenten velger å la være å videreutvikle sine tjenester.

 

Er nok fordi Creative ønsker at folk kjøper nye webcamera isteden.

 

Nå har jeg et tilsvarende webkamera jeg bruker til vista 64 bits, fordi flere av maskinvaren vil kun fungere i vista eller XP. Det er hovedsak skanner, (Epson) og creative Live! Cam som sliter. Så jeg ser ikke grunn å oppgradere til windows 7, da jeg må kjøpe ny webkamera og skanner i samme pakke. Når begge deler funger for meg foreløpig.

 

Så jeg ser riktignok 2 muligheter, enten nedgradere til vista 64 bits eller lete etter drivere.

Men jeg har dårlig erfaringer med uoffisielle drivere fra forum, der man ofte får en del advarsel om driverne ikke er sertfisert og man kan få bluescreen eller at maskinen blir ustabil.

 

Selv har jeg hatet denne problematikken lenge i windows, men er slik man må leve med.

Nesten ingen levrandører gir ut kildekoden til sine drivere, så det blir vanskelig for folk med erfaringer å tilpasse drivern til windows 7 også.

 

Nå sier jeg dette for å advare kjøpere, ikke oppgradere til windows 7 eller nyere hvis man sitter på gamle eksterne enheter, intern i maskinen funger det fleste, men USB enheter f.eks webkamera, trådløs nettverk, og alt som ikke er minnekortleser må man regne med vil oppleves med driverproblematikk hvis man da ikke kjøper ny maskinvare.

 

Det microsoft sier angående at nytt operativsystem er bedre, er bare for å selge programvare.

Men de blosser om brukeren må bytte halvparten av utstyret sitt. Antar microsoft og større kamera produsenter av avtale om å gjøre det vanskelig for brukerne, slik at maskinvaren skal ikke funger etter 3 års operativssystem oppdateringer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...