Gå til innhold

Vil ha ny bærbar, vurderer å kjøpe meg et nettbrett istede. Tips?


jevli

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg vil ha meg en ny bærbar PC for stuesurfing og reising, men etter litt meditering (ikke bokstavelig) kommer jeg fram til følgende:

Jeg bruker aldri bærbar til spilling, redigering og lignende da jeg uansett har et stasjonært monster. Da vil det vel være bedre med et nettbrett... ?

 

Så hvilket nettbrett bør jeg går for? Jeg er ikke inne på dette her i det hele tatt, men har sett en del på Ipad 2. Men jeg vil egentlig helst ha Windows eller android eller hva det heter, finnes det nettbrett med slike muligheter?

 

Ikke det at jeg har noe imot operativsystemene til Mac, men jeg vil bare høre hvilke andre alternativer jeg har...

 

Så hvilket nettbrett er best? Pris er ikke så nøye...

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ville definitivt sjekket ut Asus EEE Transformer. Den kan du få med tastatur som også fungerer som docking. Super batteritid og div. innganger/utganger. :)

 

Eier du selv en slik?

Har inntrykk fra reviews'ene jeg har sett at den "henger seg opp" under bruk. Videoavspilling virker også fryktelig hakkete...

Ref:

spol til 4:40

 

Hva synes du?

Endret av bondegutt1
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Nei jeg eier desverre ikke et sånt - enda. Har for øyeblikket en iPad. Som forsåvidt er grei nok, men den mangler litt "ting og tang" som man får på bl.a Transformeren. Er meget fristet til å skifte Padda ut, men det kan ikke bli riktig enda.

 

Jeg får ikke fram den videoen du har lagt ved. Men når det gjelder hakking osv. tenker jeg at det sannsynligvis vil bli forbedringer når android/honeycomb-versjonen oppgraderes. Hvis det ikke allerede er gjort da?

 

Men bare så det er sagt - iPad 2 er ikke noe dårlig valg.

Men det som for min del taler for Asusen er bl.a div. innganger, tastatur+dokking og at man på iPad f.eks ikke kan spille av flashplayerbaserte videoer.

 

Smak og behag egentlig - og hvilke behov man har! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...