Gå til innhold

Nforce2 og MCP og ingen 5.1 lyd


FooKer

Anbefalte innlegg

Prøver på lage en liten multimedia box med et micro-atx hovedkort basert på nforce2. Det har mcp southbridgen som ikke har Soundstorm slik som mcp-t har.

Jeg får ikke skikkelig 5.1 lyd på dette, jeg har prøv med analoge kabler og jeg har prøvd spdif. Jeg får 'liksom' 5.1 lyd, som gir ufattelig dårlig 5.1 lyd, senterhøytalere er nesten ikke med, og lyden gjenerelt er søppel (aka ikke som den skal være, jeg har en annen pc med ett a7n8x deluxe kort som gir prakfull lyd, men den står for langt vekke fra tv'n osv)

 

Jeg har et Logitech z-680 anlegg, og det suger at jeg ikke får den 5.1 lyden jeg skal ha.

 

Hk jeg prøver med et et Epox 8RGMI, det bruker en C-media chip til lyd.

 

Noen som vet om noen trix?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er fordi MCP ikke støtter soundstorm teknologien du hørte da du brukte Asuskortet mest sannsynlig da, du må i hvertfall ha MCP-T og SPDIF for å få ekte 5.1 lyd ut fra ett nForce2 kort. og ellers kan du jo gjøre noe så enklet som å sjekke at volumet er ordentlig innstilt på pcen?

Lenke til kommentar
Om du har 'Abit Nf7-s 2.0' så har du en Optisk utgang bak med seriell utgangen, bruk den og du får 'superlyd'.

 

Analog lyd er vel like dårlig på det hk, men du har muligheten til å kjøre digital lyd.

 

 

Ka heite den omformeren eg skal bruke da? eller kabel eller noe...

Lenke til kommentar

Jepp, vet det nå. Men jeg hadde håper at hk med MCP og spdif utgang kunne kjøre uendret lyd ut når du f.eks ser på dvd filmer. Det gjorde det ikke. :(

 

Har bestilt meg et demo Asus a7n266-vm (nforce1) til m-atx media pcen min. (På det klarte de å bruke mcp-t southbridgen med digital utgang)

Lenke til kommentar
Prøver på lage en liten multimedia box med et micro-atx hovedkort basert på nforce2. Det har mcp southbridgen som ikke har Soundstorm slik som mcp-t har.

Jeg får ikke skikkelig 5.1 lyd på dette, jeg har prøv med analoge kabler og jeg har prøvd spdif. Jeg får 'liksom' 5.1 lyd, som gir ufattelig dårlig 5.1 lyd, senterhøytalere er nesten ikke med, og lyden gjenerelt er søppel (aka ikke som den skal være, jeg har en annen pc med ett a7n8x deluxe kort som gir prakfull lyd, men den står for langt vekke fra tv'n osv)

 

Jeg har et Logitech z-680 anlegg, og det suger at jeg ikke får den 5.1 lyden jeg skal ha.

 

Hk jeg prøver med et et Epox 8RGMI, det bruker en C-media chip til lyd.

 

Noen som vet om noen trix?

 

les manualen der står det hvor kablene skall stå prøv deg fram til du får høytalerne riktig på testen "fron left center front right suround left suround right"

Lenke til kommentar
les manualen der står det hvor kablene skall stå prøv deg fram til du får høytalerne riktig på testen "fron left center front right suround left suround right

 

Har koblet riktig, får lyd i alle høytalere, men den blir ikke riktig. F.eks. når du ser DVD, så skal all snakking komme kun i senter høytaleren, nå kommer det i venstre-senter-høyre.

Virker som software 5.1 codec'n ikke klare å bruke senter høytalere korrekt. Har hatt samme problem med et Audigy kort også.

 

Når jeg kjøre min andre pce med skikkelig 5.1 lyd via spdif blir lyden korrekt så det er noe i MCP kortet som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...