Gå til innhold

CM Storm Sniper to Outcasted Recon


Anbefalte innlegg

Worklog: CM Storm Sniper to Outcasted Recon

 

logo2b.png

 

 

Litt historie:

Startet smått med casemodding for litt over et halvt år siden nå. Det ble min første opplevelse med kutting og lakkering av kabinett, en fantastisk opplevelse. Det måtte jeg selvfølgelig ha mer av! Dermed var det hele gjort, er som Smash, det er vanskelig å bare spise en. Har da selvfølgelig ingen utdanning eller ordentlig erfaring med metall eller pussepapir eller noe som helst egentlig, så skal nå kaste meg inn i et prosjekt som kanskje kommer til å ødelegge et ganske så stilig kabinett. Jeg satte meg hvertfall ned i forrige uke, med en saftig lønning, og smalt opp en rekke varer fra både www.komplett.no, og www.frozenCPU.com, som alle enten er ankommet eller godt på vei. Dermed syntes jeg det var på tide å starte workloggen og dele mine opplevelser. Here we go!

 

 

Passing of a titan, and the creation of the new one:

Min siste mod var som sagt å lakkere innsiden av kabinettet, fordi det blanke metallet bare er for stygt å se på, samt å kutte til noen hull til å gjemme unna slitsomme kabler. Det hele ble toppet med min første sleeving jobb, som jeg syntes ble ganske bra. Det er en stund siden, og jeg finner stadig ting jeg ikke er fornøyd med på kabinettet mitt. Denne gangen er det mer lakkering som må til, litt mer kutting og skjæring, borring og leking.

 

Lakkere innsiden på nytt, så lakken sitter bedre, samt bruke klarlakk over fordi jeg unngikk å bruke pengene sist.

 

• Vil bytte ut den første sleeve jobben med High Density sleeves fra Mod/Smart, fordi disse er tettere og ser mye bedre ut, samt jeg har noen meter UV blå og noen helt svarte, så vi får se hvordan jeg klarer å kombinere disse.

 

• Snu HDD trayet i bunnen slik at det peker innover mot PSU.

 

• Legge u-kanal i hullene jeg kuttet til den første gangen.

 

• Bytte ut meshen og støvfilteret på sidepanelet med et sotet akryllglass.

 

• Sette inn en katode som får alt det som er UV reaktivt til å lyse opp.

 

• Støvsikre inngangen til Corsair H60 kjøleren med støvfilteret fra sidepanelet.

 

• *Alternativt: Sette inn en aluminiums plate over 5,2” brønnene og HDD brønnene, som gjemmer alle kabler og får alt til å se mye bedre ut, forhåpentligvis.

 

• **Alternativt: Legge inn noen LED dioder eller LED Strips bak hovedkortet slik at det blir bakrunnsbelyst, kan bli toft, men dette som den alu. platen er bare alternative ting.

 

Her er listen over varer kjøpt fra FrozenCPU:

 

Mod/Smart Kobra High Density Cable Sleeving (1/8", 1/4", UV Blå og Sort)
Black Heatshrink (1/8", 1/4", sort)
Mod/Smart Cast GLS Modders Acrylic (16"x16", sotet)
Lamptron Inverterless Cathode Spectral Bar (UV)
Diverse HEX skruer i forskjellige størrelser, (til sidevinduet og til hovedkortet), muttere og washers, samt litt C-Strip til hva som helst egentlig.

 

 

Lets see what we can jam into this thing:

Gikk også til innkjøp av ny innmat. Noe har jeg fra før, noe er kjøpt og enten ankommet eller på vei, alt er bestilt av Komplett, nettbutikken jeg personlig synes er best. For la oss innse det, casemodding handler om å få maskinen din til å se best mulig ut, å ha en monster maskin som ser heftig ut med et gammelt tastatur og en "rulle" mus ødelegger litt av opplevelsen. Selv vil jeg gjerne ha et nytt bord som matcher min maskin :D Men akk. Anyways, enjoy:

 

bought.jpg

Annet som også skal inn i herligheten er:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Corsair AX850W Fully Modular PSU

Western Digital Black 1TB Sata III 6GBps 3,5" HDD

ASUS GTX 570

Samsung BluRay Reader SH-B123L

Videre har jeg planer om å kjøpe den nye Razer Mamba

Samt. enda en Samsung SyncMaster BX2431 24" LED skjerm.

 

 

 

Da venter man på delene fra Frozen, som forlot USA 16.06, og sitter mest trolig i tollen her i Norge til de finner ut at kaffepausen har vart noen dager. I mens leker jeg meg litt med idéer og tegninger. Jeg tegner helst for hånd, og dere skal selvfølgelig få se sketcher så snart jeg scanner, samt det jeg klarer å lage i SketchUP, som jeg absolutt ikke er noe flink på. For all del, om noen av dere kjeder dere, lag et CM Storm Sniper kabinett for meg! :D

 

Ellers vil jeg bare fortelle at tips og idéer tas imot med takk. Om jeg velger å bruke dem eller ikke kommer vel helt ann på, så bli ikke irriterte dersom jeg velger noe annet, er jo tross alt mitt kabinett ;) Jeg vet dere sitter på gode løsninger, siden jeg har lest en del worklogger det siste året. :ph34r:

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

 

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har noen bilder fra den forrige modden liggende også :thumbup: Vel, her er de, kos dere :whistle:

 

 

pb220017b.jpg

pb220031.jpg

Her er kabinettet tatt fra hverandre uten å borre opp rivetsene.

 

pb290002v.jpg

Her beviser jeg for dere at jeg aldri har gjort dette før, og at man lærer fort hvordan det ikke skal gjøres. :p

 

pb300007.jpg

Men så ble den sånn halvveis ganske så bra likevel, etter en god omgang med sånn "rivjern-dings" og fiffig bruk av dremel. :cool:

 

pc090012.jpg

Her er min måte å lakkere på! :D Neida, etter 3. laget ble det seendes slik ut. Skal nok også nevnes at pga min utrolige gode tolmodighet lakkerte jeg inne, om vinteren, med et åpent vindu og en varmevifte :p

 

pc100020.jpg

Ferdig lakkert og satt sammen igjen! :)

 

pc100035t.jpg

Første sleevingen og verktøy kjøpt fra http://www.frozencpu.com, ganske så billig alt i alt egentlig, det merker man nå også. Kjøpte da heller dyrere sleeving som er high density, som skal se og føles mye bedre ut! :)

 

pc100041.jpg

Her ser dere hva jeg mener... :dontgetit:

 

 

 

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar

I går ankom også noen av delene fra Komplett.no! Gleda meg som en liten unge til dette her!

 

 

2106110004.jpg

 

 

Noen som vet helt sikkert om Dominator GT passer inn i Crosshair IV Formula, for da regner jeg jo med at de passer i Crosshari V. I teorien burde det jo funke :p Kortet er forventet inn hos komplett 22.06. så la oss nå bare krysse fingrene da :thumbup:

 

Har også noen bilder av systemet jeg kjører nå, med et Gigabyte hovedkort og en Phenom X4 9550 cpu :) Bare å si ifra om dere vil se i kommentartråden, ellers ser jeg ikke behovet med å kludre med mer gammelt her :)

 

Har forresten et bilde av noe slik ca. jeg har sett for meg. I Photoshop da, siden jeg ikke har scanner i nærheten nå. Hva tenker dere? Kunne noe slikt fungert, eller blir det for mye? Har heller aldri lekt med aluminium før, så kan jo hende jeg bare dropper det og bare snur HDD trayen :)

 

 

outcastedrecon.jpg

 

 

 

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Tollvesenet leverer!

Da ser det ut som min pakke fra frozencpu er gjennom tollen, noe som egentlig var litt uventet, hadde sett for meg at vi skulle nå 3. juli før jeg fikk se denne oppdateringen :) Bare se:

 

 

frozenshipping.jpg

 

 

Så da regner jeg med at det tar 2 dager for det å dukke opp på Posten :) Gleder meg som en liten unge, kjøper også lakk i morgen, så får vi se hva det blir til. Så forresten at jeg glemte å ta med sorte rivets, noen som vet hvor man kan få kjøpt slike, eller skal jeg bare ta sjansen og lakkere dem selv? :)

 

On a sidenote...

...Ser jeg også at Asus Crosshair V Formula er inne på lager hos komplett.no ilø 28. juni, forhåpentligvis :whistle:

Logger på og ser at de har 21 inne på lager!

Og det beste av alt, er at alle godsakene ankommer mitt postkontor i ferien min! ;) Detta lukter krangel med dama om hva jeg skal bruke ferien min på :p Dersom du har et sakelig argument jeg kan bruke på ho så smell det opp i kommentartråden :) Gjerne sammen med hva dere mener om prosjektet, og om dere har noen idéer :yes:

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

www.frozencpu.com

Fikk en utrolig deilig telefonsamtale i dag tidlig rundt klokken 09:30: "Pakken er ankommer postkontoret klokken 12:00 ca., men hentelappen får du først i morgen"

Så jeg spør raskt om jeg kan hente den uten hentelappen, men da svarer mannen raskt "Nei."

Vel, det tar jeg ikke som et godt svar, og kjører i all hast til posten i Askim. Gjett hva jeg fikk da :D

 

img0457l.jpg

 

Hehe, den som intent våger, intet vinner :p

 

Så da måtte jeg jo ture innom glassmester og få dem til å skjære til akrylplaten. Jobben ble faen meg dyrere enn å kjøpe ny, men jeg har aldri gjort det, og jeg tror heller ikke jeg har riktig verktøy, men største grunnen var at om jeg skulle skjære feil, hadde jeg måttet vente ytterligere en halv måned før ting kom. Så jeg dro med platen og sidepanelet til glassmesteren og sa jeg vil ha den (pekte på akrylplaten) på den (pekte på sidepanelet). Så den skal jeg hente ferdig på fredags morgen :D

 

Ellers har jeg også vært innom BilXtra og Byggmakker for å kjøpe div. skit, som lakk, pussepapir og dobbeltsidig teip. Fant ikke Scotch 4010, men kjøpte en på bilxtra "D89A 9mm x 1,5m, Permanent oppklebing av pyntelister til bil, skilt, displays, frontpaneler m.m.", den bøøøør funke:

 

img0460xh.jpg

 

 

Har også tatt ut all innmaten i kabinettet, og det ser da slik ut:

 

img0462wn.jpg

 

 

Anyways, ønsk meg lykke til. Bilder av hva som var i pakken fra frozen kommer når jeg finner usbkabelen til digitalkameraet, og da får dere plutselig bilder i litt bedre kvalitet enn fra min iPhone :)

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

 

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søta? Hvor la jeg kniven hen?

 

Da har jeg faktisk gjort ferdig det meste, mangler bare sleeving, men viser seg at 6m med sleeving ikke er nok. Så da må det etterbestilles mer, kjøres så snart lønning popper inn på konto, da den 13. juli :)

 

Ellers kan dere gjerne kose dere med bilder så langt.

 

p1010406d.jpg

Varene som kom fra FrozenCPU.

 

p1010410k.jpg

p1010412v.jpg

Lakkeringen, denne gangen litt bedre enn sist.

 

p1010416zh.jpg

Måtte file ned disse "kantene" på bunnplaten, siden de ville være i veien for HDD trayet.

 

p1010420g.jpg

Her kutter jeg til HDD trayet slik at det går å ha det pekende mot PSU og ha en inntake-vifte der. Utrolig hvor praktiske disse klemmene er. :p

 

 

 

Flere varer fra www.komplett.no!

 

 

p1010425i.jpg

Asus Crosshair V Formula, Corsair Force 3 120GB og to CoolerMaster SickleFlow 120mm vifter. Vil ha flere av dem, ettersom de var utrolig gode :)

 

 

 

Mer kabinett!

 

 

p1010428e.jpg

Bunn, top, bak og front-plater er satt sammen.

p1010430o.jpg

Limer fast srøvfilter på 120mm vifteplassen bak, slik at det blir mindre støv i kabinettet, ettersom disse helst skal dra inn luft.

 

 

 

Montering av deler i kabinett, for de av dere som vil se det.

 

 

p1010436n.jpg

Kjøpte røde hex-skruer til å gå med fargetemaet til RoG hovedkortet, ikke noe man legger merke til, men jeg vet at de er der, synes det var en kjempeting jeg! :D

p1010440t.jpg

p7010442.jpg

p7010443s.jpg

p7020459.jpg

Ser dere nøye etter vil dere også se u-channel der det er kuttet cable-management hull :)

 

 

 

Og sist men ikke minst, kutting i sideplaten og filing for å sette på sotet plexi glass der:

 

 

p7020489.jpg

p7020493.jpg

 

 

 

Tok ikke på langt nær like mange bilder som planlagt, rett og slett fordi jeg ble så besatt av arbeidet. Maskinen er oppe og kjører så langt, men jeg har igjen sleeving, og sette på den aluminiumsplaten jeg snakket om tidligere :) Er ganske fornøyd så langt, men skal nok pøve meg på et større kabinett om ikke så altfor lenge :) Venter bare på LGA 2011, så tror jeg jeg vil prøve meg på å bygge et kabinett fra bunnen av. Men har nesten ikke peiling på hva jeg driver med, så vi får vente og se.

 

Kjøper mer sleeve før jeg fortsetter med singlesleeve jobben, så kan se ut til at neste oppdatering blir litt forsinket :(

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Verktøy inn, verktøy ut

 

Da har jeg mottatt mitt nye mod verktøy, Lamptron Modkit Black, som er helt likt det jeg bestilte fra USA, bare at denne her har ikke knekt ennå. Det er snakk om de 2 pinnene til bruk på 4,6,8 og 24 pin pluggene. Den ene av dem knakk av da jeg ikke var forsiktig nok, men har lest meg til at det hjelper å file dem ned litt, for da trenger man ikke å kåle slik for å få dem inn og "komprimere" pinnene. Den ble bestilt fra www.maxfps.no.

 

7273_medium.jpg

Bildet er fra www.maxfps.no

 

Har ikke bestilt mer sleeve ennå heller, men ser på den aluminiums-plate-idéen min. Har fryktelig lyst til å få det til, men forstår det slik at jeg må til en blikkenslager for å få tak i en liten aluminiums-plate, ettersom verken BM eller Monter hadde, noe som kanskje ikke er så rart. Lurte også på om jeg ikke skulle prøve stål istedet for aluminium, men akk. Dersom du vil se hva jeg tenker på, kan du bla opp til første post og se det fine bildet med de røde strekene. :roll:

 

Det som gjenstår å bestille/kjøpe til denne builden er da:

 

* Mer UV blue HD-sleeve. (Tenker ca. 20 meter holder.)

* Mer heatshrink. (Tenker ca. 6-7 meter til holder i bøtter og spann.)

* 2 inverterløse UV katoder til, alá den jeg kjøpte sist fra www.frozencpu.com. (Bla opp til FrozenCPU leverer.)

* Kanskje jeg spanderer en MODMat på meg selv også, bare ut av det praktiske, så slepper man å tegne opp på papp eller gips-plater hver gang.

* Aluminium/Stål plate, 1000*500*1(-2)mm

 

Så er vi igang igjen da.

 

 

Kommenter i

kommentartråden, på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...