Super_Glue Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Det er jo i disse dager man går å venter på dommen fra i fjor. Får man tilbake penger eller må man betale restskatt? For min del var skattesimuleringen vedlagt selvangivelsen ok, så jeg tok en "stille" aksept mht min ligning for 2010, selvfølgelig etter å ha sjekket at alt var riktig. Det samme gjorde min kone. Her i går tikket det inn en melding på min kones mobil at nå var hennes skatteoppgjør lagt ut på altinn.Vi har felles økonomi, der vi har delt gjeld og formue. På hennes oppgjør stod det også hva jeg hadde tjent (alm inntekt) i 2010. Syntes at det var litt rart at jeg ikke hadde fått oppgjøret mitt, så jeg logget med innpå altinn, og som jeg fryktet - der lå ikke mitt skatteoppgjør. Noen som har en forklaring til dette. Det virker som at mitt oppgjør er ferdig, men jeg ikke har fått beskjed om dette, iom de har funnet min alm inntekt. Har alle som skal ha oppgjøret i juni fått dette, eller vil det gå flere "junitog"? Mener at i gamle dager skulle man motta beskjed fra Skatteetaten hvis man ikke fikk oppgjøret i juni. Håper noen kan svare på spørsmålene mine!
steinhun Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Det er kun de som har takket ja til at all kommunikasjon kan gå elektronisk som har fått vite oppgjøret noen dager før alle andre. For 80-90% av norges normale lønnsmottagere er oppgjøret klart på fredag 24 juni.
Atlanterhavet Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Skatteoppgjeret, pulje 1, vert avslutta ein gong i løpet av 24. juni. Fram til då kjem oppgjera puljevis. Oppgjeret treng ikkje vera FERDIG sjølv om "alminnelig inntekt" er rekna ut.
Super_Glue Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Skrevet 21. juni 2011 Da får jeg smøre meg tålmodighet, og håpe på at pengene kommer i juni. Jeg krysser fingrene mine. Takk for svar!
andreasn Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Fortsatt noen dager igjen Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din' date=' får du et skatteoppgjør. Skatteoppgjøret kommer enten 24. juni, 17. august, 14. september eller 19. oktober. Skatteetaten kan ikke svare på hvilken av de fire datoene du får skatteoppgjøret ditt.[/quote'] Endret 21. juni 2011 av andreasn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå