Gå til innhold

Increase draw distance i skyrim?


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om det jeg leste et sted var den eneste mulige justeringen for "draw distance", men et problem med det som ble diskutert var at de enkelte filene for lagring av spill (save) blir så å si låst til justeringen, som angivelig gjør det umulig å bruke gamle save filer, hvis man justerer tilbake igjen.

 

Tenkte at denne mulige ulempen kan være grei å ha i bakhodet når en pusler med configuration fila for Skyrim.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Du kan gjere det om du modifiserer variabelen uGridsToLoad i anten SkyrimPrefs eller Skyrim.ini. Då må du òg ha Large Address Aware-modden og minimum 4GB RAM for at spelet ikkje skal krasje.

 

Det som Decoman sier om savegames er òg riktig. Det vil eigentleg berre seie at du burde skrive ned den originale verdien på ein lapp eller i notepad, så du kan setje han tilbake og loade gamle saves om du ikkje vil ha det lengre.

 

Om view distance er unaturleg låg, så kan du jo fyrst sjekke kva sliderane under Advanced i options-menyen du finn i launcheren står på.

Lenke til kommentar

Nei vent litt.

 

Hvis man justerer og så lagrer spillet, og så justerer tilbakeigjen , da vil det kanskje ikke være mulig å laste denne siste save fila?

 

Så hvis man ikke kan spille med justeringen, da må man eventuelt justere tilbake og så save kun i etterkant, som gjør tidligere save filer muligens ubrukelige.

Lenke til kommentar

Jeg fant en forklaring her:

 

uGridsToLoad is (should be) a harmless setting to play with if you know how to restore your saves. As said before, your save becomes effectively 'bound' to the value you specify and will crash the game if you try it with a lower value. What you need to do is load the save with the value it was saved at, then rewrite and refresh the ini, then save again. Here's how:

 

1) Load game with uGridsToLoad at the 'safe' setting - the one it was at when you saved.

2) Load the save, which should load correctly.

3) Open the console and type the following:

 

setini "ugridstoload:general" 5

saveini

refreshini

 

This has restored the uGridsToLoad setting to its default while your save is already open.

 

4) Save the game. The save you create now will work at any uGrids setting from the default up.

Lenke til kommentar

Skulle til å skrive det der i går då telefonen min gjekk tom for batteri. Du må bruke konsollen for å "låse" opp valfri uGrids-setting etter å ha endra på ini-filen. :)

 

 

Det er uansett litt mykje styr å gjere det no, så har ikkje tatt meg bryet sjølv - men om du vil sjå korleis det er med ekstra distanserendering, så er det berre å svinge innom DeadEndThrills.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...