Gå til innhold

dataingeniør, y-veien. Matematikk A,B,C?


InstanZ

Anbefalte innlegg

http://www.hials.no/nor/studiehaandbok/studiehaandboeker/2010_2011/studier/teknologi_og_ingenioerfag/data/bachelor_i_ingenioerfag_data_y_veien_kull_2008_2009_og_2010

 

Jeg kom akkurat inn på dette studiet og er litt nervøs for matematikken siden jeg ikke var det største matte geniet på VGS i mine gamle dager, prøvde ikke så hardt heller :nei: (4 år siden)

 

Kan noen fortelle meg hva matematikk Y1, Y2 og Matematikk A, B og C tilsvarer?

 

 

Også om noen har erfaringer fra Y-veien uansett skole/fag som mangler realfagskompetans fortelle litt hvordan dette er? Er motivert for å jobbe hardt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Ser det er flere en meg som er nervøs for matematikken ;)

 

Har selv kommet inn på Data Y-veien høgskolen i Ålesund. Har takket ja til plassen, men er litt skeptisk til all den matematikken en får. Har ikke helt overbevist meg selv enda.

 

Fint om noen som har gått her før kunne si noen om hvordan det var. Lurer spesielt på hvordan dette forkurset i matematikk er bygd opp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Jeg skal om ikke så lenge opp til fagprøven , og skal søke som ingeniør utdanning på Ålesund , er ikke noe matte geni jeg heller ^^

Kan dere som jeg regner med har startet nå fortelle meg litt om hvordan dere søkte ? Snitt ? vanskelighets grad ?

+ Hvordan er student livet i Ålesund ? =D Er 21 år ved skolestart i Ålesund :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...

Jeg går for øyeblikket på Y-veien Dataingenør ved UiA, og vi har et sommerkurs som går over 6 uker, og for å si det sånn, Det er det tøffeste skolen jeg har gått på hittil.

Har heller ikke hatt matte siden 1 året på videregående, 4 år siden.

Vi har undervisning i 3 timer, deretter har vi 3 timer felles jobbing. Blir ofte sittenes til kl 20-21-22 for å kunne klare å få gjort alt man skal gjøre.

Det er en kanskje tøft år, men du må bare tenke at du "slipper" unna med 1 år på forkurs.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Hei

Selv om jeg var svært dårlig i matematikk på VGs, gikk dette 3 årige løpet svært bra. Fikk greie karakterer i de forskjellige matematikk fagene. Men mye jobb var det. 

 

Anbefaler virkelig denne linjen for de som ønsker å ta ett steg videre innen IKT. 

Er idag systemutvikler.😀

Endret av Knut Einar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...