the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Prøver å koble min søte Dell Inspirion 4150 med Mobility Radeon 7500 skjermkort til TV'en. Uansett hva jeg trykker og vender på så ender det opp med svart-hvitt bilde. Har koblet med en s-videokabel fra maskinen og i en scart-overgang som går inn i TV'en. Jeg har nå fjernet drivere, og installert nye drivere, men intenting ser ut til å hjelpe. Har prøvd på 2 forskjellige TV'er, der også uten hell. Har også skiftet scart-overgangen, men ingenting hjelper Har selsagt prøvd med samtlige PAL og NTSC-muligheter, men uten at det gjør noe nytte. Noen som har vært ute for det samme og vet hva dette kan skyldes? TV'en er forøvrig under 1 år gammel.
vegarroe Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Har du stillt inn TV'n slik at kanalen for scart bruker S-Video signal. Hvis ike dette gjøres vil ikke TV'en finne noe farve signal og dette resulterer i sort/hvitt bilde! Instillingene for dette er forskjellig fra TV til TV. En annen ting er at ikke alle TV'er har mulighet for å bruke S-Video signal på alle scart inngangene hvis den har fler enn en.
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Skrevet 30. juli 2003 Har nå gravd meg gjennom manualen uten å finne noe om å stille inn for at den skal bruke s-video signal. Jeg fant riktig nok ut at det kun er AV1 som tar imot s-video signal, og da burde jo saken vært biff, men det er fortsatt svart-hvitt.
Mr D Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 TV må ha en eller annen form for innstilling for å skille mellom composite og s-video. Hva slags TV har du?
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Skrevet 30. juli 2003 Samsung CW-28C73N Må den ha det når den ene scart'en allerede er stilt inn for å motta s-video?
Mr D Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Denne TV støtter da ikke s-video. Dette er vel det samme som du har i din bruksanvisning: Her står det bare at AV1 støtter RGB. En løsning er å kjøpe en "s-video til composite"-adapter som denne hos Biltema som du kobler mellom s-videokabelen og den gule kontakten på scartadapteren
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Skrevet 30. juli 2003 Glimrende! Da prøver jeg det. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå