Gå til innhold

Beste 3D modellering program for begynnere (modding)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenk å bli med en team som jobber med en mod til "Mount and Blade: Warband", og jeg vill jobbe med modellering. Det jeg lurte på er hvilket program som er best til akkurat det for en uten erfaring I det. Jeg må si at jeg ikke bryr med om animasjon men skall lære meg om teksturere senere.

 

Edit: pris er ikke et problem

Endret av Sujit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan feks begynne med Blender 3D. Den er helt OK, og er gratis.

 

Personlig derimot liker jeg Autodesk 3DS MAX 2011 best, men denne koster (en hel del også men..:whistle:)

 

Til teksturere er min erfaring best med ZBrush..

 

 

Modellering og teksturering tar lang tid å lære.. jeg er enda en helt n00b selv om jeg har sittet mange timer med dette...

 

Tutorials til blender 3D og bittelitt 3DS MAX kan du finne på kanalen til "thenewboston" på Youtube. Anbefales.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er noen som sverger til MAYA. Nå er eg ein animatør, og ikkje ein modellør, så eg veit ikkje kva som er rett. Det var fleire på skolen eg gjekk på (The Animation Workshop i Danmark) som brukte MAX, og som starta opp med Maya når dei starta på skolen. I starten hata dei Maya, men etter noen få veker så fant dei ut at Maya ikkje var så gale, og fleire seier "går ikkje tilbake MAX uten at jobben seier eg MÅ"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...