Gå til innhold

Bærbar All-Round/Gamer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har sett på to ulike laptoper, og er litt usikker på hvilken jeg skal velge..

 

Packard Bell EasyNote TS11-HR-900NC | kr 5999.-

 

ASUS N53SV-SX062V | kr 6699.-

 

Jeg kommer til å bruke den til spilling, se på film og andre lette oppgaver. Sannsynligvis vil jeg også prøve å legge inn Mac OS X på den .. Vil det være stor forskjell på i5 og i7, og 1GB/2GB RAM på skjermkortet? Hvilken av de to pcene kommer til å få høyest ytelse på spill som Battlefield 3, GTA IV, CSS, MW2 osv.? Er det noen andre bedre alternativer som vil dra bedre i nyere spill? (MAX pris er kr 6669.-)

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke merkes noen forskjell mellom de to prosessorene i forhold til spilling, film, og lette oppgaver. Unntaket er de få spillene som kan utnytte de 4 kjernene i i7-prosessoren.

 

Størrelsen på minnet på skjermkortet, har veldig lite med den resulterende ytelsen å gjøre - med mindre man kjører med svært høy oppløsning (mye høyere enn disse maskinene har skjerm eller skjermkort til å klare). De har begge Nvidia GT 540M skjermkort, altså vil de være like gode. Du vil ikke merke noen forskjell mellom dem i de spillene du nevner, eller de fleste andre spill.

 

Men - det normalt litt forskjell i byggekvalitet og holdbarhet mellom Packard Bell og Asus, og det til Asus' fordel.

 

Det finnes et alternativ som vil yte bedre i spill enn begge de to du nevner, under grensen din på 6669 kroner, nemlig Acer Aspire 7750G (avhengig av hvor du handler).

Av den enkle grunn at HD 6850 skjermkortet som sitter i den, er litt kraftigere enn GT 540M.

Det finnes også noen maskiner med GT 550M, til under det budsjettet, men ytelsesøkningen i forhold til GT 540M er så liten at det knapt vil utgjøre noen forskjell.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det vil ikke merkes noen forskjell mellom de to prosessorene i forhold til spilling, film, og lette oppgaver. Unntaket er de få spillene som kan utnytte de 4 kjernene i i7-prosessoren.

 

Størrelsen på minnet på skjermkortet, har veldig lite med den resulterende ytelsen å gjøre - med mindre man kjører med svært høy oppløsning (mye høyere enn disse maskinene har skjerm eller skjermkort til å klare). De har begge Nvidia GT 540M skjermkort, altså vil de være like gode. Du vil ikke merke noen forskjell mellom dem i de spillene du nevner, eller de fleste andre spill.

 

Men - det normalt litt forskjell i byggekvalitet og holdbarhet mellom Packard Bell og Asus, og det til Asus' fordel.

 

Det finnes et alternativ som vil yte bedre i spill enn begge de to du nevner, under grensen din på 6669 kroner, nemlig Acer Aspire 7750G (avhengig av hvor du handler).

Av den enkle grunn at HD 6850 skjermkortet som sitter i den, er litt kraftigere enn GT 540M.

Det finnes også noen maskiner med GT 550M, til under det budsjettet, men ytelsesøkningen i forhold til GT 540M er så liten at det knapt vil utgjøre noen forskjell.

 

Tusen takk for svar !

 

Etter å lest hva du har skrevet tror jeg nok jeg vil gå for Asus'en.. Sitter på en Acer nå med ødelagt skjerm, skjermkort, høyttalere og kjøling/vifte. De fleste av disse feilene er produsentfeil og selvfølgelig har ikke PC'en garanti lengre. Kjøpte PC'en for 1,5 år siden. Har nok desverre fått altfor dårlig erfaring med Acer med denne pcen - så vil trolig aldri kjøpe det merket igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...