Gå til innhold

Tilkobling på Xbox live!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hvordan man kan få bedre tilkobling på xbox live, når jeg spiller COD (call of duty) så har jeg 2 strekers tilkobling, og det lagger no sykt, men har BRA internet styrke.

Ruteren står i 2 etasje, mens xboxen står i 1 etasje. Jeg hat den nyeste xboxen som kan koble seg til internettet uten kabler og tull, men det funker ikke helt bra, så jeg har prøvd å koble til med pcen ved hjelp av en internett kabel, men også dette funka dårlig.

 

Har noen av dere noen tips???

 

TAKK for alle svar!!

Endret av speedskater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst funker dessverre ganske dårlig på xbox, så en kabel rett fra router er å forestrekke... Har du nat osv "open" når du er tilkoblet med cod? hvis ikke så bør du åpne portene som trengs til dette. Kan være det hjelper å åpne disse uansett ;)

 

portforward.com, finn din type router, og se etter xbox live innstillinger ;)

Lenke til kommentar

Trådløst funker dessverre ganske dårlig på xbox, så en kabel rett fra router er å forestrekke... Har du nat osv "open" når du er tilkoblet med cod? hvis ikke så bør du åpne portene som trengs til dette. Kan være det hjelper å åpne disse uansett ;)

 

portforward.com, finn din type router, og se etter xbox live innstillinger ;)

 

 

Er det noen enklere måte å få åpnet disse portene på, enn å måtte laste ned et program osv? Er det ikke noe jeg bare kan fikse på xboxen?

Lenke til kommentar

Trådløst funker dessverre ganske dårlig på xbox, så en kabel rett fra router er å forestrekke... Har du nat osv "open" når du er tilkoblet med cod? hvis ikke så bør du åpne portene som trengs til dette. Kan være det hjelper å åpne disse uansett ;)

 

portforward.com, finn din type router, og se etter xbox live innstillinger ;)

 

 

Er det noen enklere måte å få åpnet disse portene på, enn å måtte laste ned et program osv? Er det ikke noe jeg bare kan fikse på xboxen?

 

Du går inn på routeren via en pc som er tilkoblet routeren, og åpner de nødvendige portene, alt står forklart når du finner din router/modem i listen hos portforward

Lenke til kommentar

Trådløst funker dessverre ganske dårlig på xbox, så en kabel rett fra router er å forestrekke... Har du nat osv "open" når du er tilkoblet med cod? hvis ikke så bør du åpne portene som trengs til dette. Kan være det hjelper å åpne disse uansett ;)

 

portforward.com, finn din type router, og se etter xbox live innstillinger ;)

 

 

Er det noen enklere måte å få åpnet disse portene på, enn å måtte laste ned et program osv? Er det ikke noe jeg bare kan fikse på xboxen?

 

Du går inn på routeren via en pc som er tilkoblet routeren, og åpner de nødvendige portene, alt står forklart når du finner din router/modem i listen hos portforward

 

 

Skjønner ikke så vedig mye av det :S Jeg har linksys modem thingy? Trengst det mer info? Hivs ja, kan du bare gi meg step for step hvordan man gjør det? Hadde satt super STOR pris på det!

Lenke til kommentar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm finn routeren din her, så trykker du oppe til høyre på "skip this add" så trykker du "xbox live 360" og følger instruksjonene der ;)

 

jajaja, skjønner at jeg må finne routeren min, men jeg ANER ikke hvilken jeg har :S Litt hjelp på hvordan jeg kan finne det ut?

 

Det står på routeren en plass ;)

 

Fant det nå! Men nå må jeg:

 

Please select the program you are forwarding ports for from the list below.

 

Hva burde jeg bruke her?

Lenke til kommentar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm finn routeren din her, så trykker du oppe til høyre på "skip this add" så trykker du "xbox live 360" og følger instruksjonene der ;)

 

jajaja, skjønner at jeg må finne routeren min, men jeg ANER ikke hvilken jeg har :S Litt hjelp på hvordan jeg kan finne det ut?

 

Det står på routeren en plass ;)

 

Fant det nå! Men nå må jeg:

 

Please select the program you are forwarding ports for from the list below.

 

Hva burde jeg bruke her?

 

Xbox live 360, som jeg skrev lenger opp. Litt ned på siden, og til høyre ;)

Lenke til kommentar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm finn routeren din her, så trykker du oppe til høyre på "skip this add" så trykker du "xbox live 360" og følger instruksjonene der ;)

 

jajaja, skjønner at jeg må finne routeren min, men jeg ANER ikke hvilken jeg har :S Litt hjelp på hvordan jeg kan finne det ut?

 

Det står på routeren en plass ;)

 

Fant det nå! Men nå må jeg:

 

Please select the program you are forwarding ports for from the list below.

 

Hva burde jeg bruke her?

 

Xbox live 360, som jeg skrev lenger opp. Litt ned på siden, og til høyre ;)

 

 

 

OK, takk, men har du prøvd dette før? Vil det virkelig gjøre tilkoblingen bedre slik at jeg kan få 3 eller 4 strekers connection hver gang jeg spiller??

Lenke til kommentar

nei, å åpne portene på modemet gir ikke noe mer "fart" i linja.. men det skal være lettere å koble til matcher \ party \ venner osv..

 

 

hva?? Jeg trenger raskere internet så det ikke lagger!! å gud...... kan noen hjelpe meg??

 

Åssen linje har du da?? Jeg sitter på en vanlig 2mbit adsl linje, og her funker det helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan man kan få bedre tilkobling på xbox live, når jeg spiller COD (call of duty) så har jeg 2 strekers tilkobling, og det lagger no sykt, men har BRA internet styrke.

Sukk, konsoller og deres utrolig unyttige internett-"indikasjoner".

 

For det første, raskere internett vil ikke hjelpe deg i det hele tatt med mindre du har en ganske utdatert linje (så lenge du har en eller annen form for adsl/bredbånd så har du mer enn nok).

 

Det du må huske på er at siden CoD på konsoll ikke opererer med dedikerte servere (såvidt jeg vet ihvertfall), så er den måleren du ser bare en indikasjon på din kobling til hvem enn i spillet som er host. Hvilket betyr at det kan like godt være ett problem på han sin side, eller bare rett og slett ett problem med store distanser (som at man kobler opp mot folk utenfor europa). Det å åpne portene dine for å få åpen NAT har absolutt ingen invirkning på din linje, men det vil gjøre det mulig for spillet å finne flere, og muligens bedre, alternativer for hosts.

 

Dersom problemene vedvarer selv etter flere forsøk på å bytte host så er det mest sannsynlige at du har en høy mengde packet-loss på linja di. Dette er ett problem ett eller annet sted i systemet som fører til at signaler ikke når fram dit de skal. Det virker litt usannsynlig, med tanke på at det egentlig ikke skal ha en massiv invirkning på ping (selv om strekene CoD ikke akkurat gir noe bra bilde), men det er i tilfelle ett problem du må ta opp med din internett-leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...