Gå til innhold

Spørsmål om mva-oppgjør, hvordan føre kreditnota?


Anbefalte innlegg

Har et lite firma og fører regnskapet i excel da jeg har under 300 bilag i året. Nå har jeg et hypotetisk spørsmål om mvaoppgjør

 

La oss si at jeg fakturerer en kunde for f.eks kroner 12500 ink mva 30. juni. Momsen for denne fakturaen, kr 2500, kommer da på oppgjøret for 3. termin.

 

Så, 6 juli, får jeg beskjed fra kunden at fakturaen er feil, de er uenig i fakturaen. Jeg velger da å kreditere hele fakturaen, og kommer ikke til å fakturere de på nytt.

 

6. juli er jo i termin 4, og jeg har allerede bokført og sånn sett betalt de 2500 kronene som jeg da egentlig skyldte i termin 3 pr 30 juni.

 

Men jeg skal jo da sånn sett ha tilbake de 2500 kronene, hvordan skal jeg da føre dette for termin 4? Tenker både i regnskapet og i mva-oppgaven.

Endret av janjohansen34
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....hvordan skal jeg da føre dette for termin 4? Tenker både i regnskapet og i mva-oppgaven.

 

Du skal skriva ein kreditnota datert 6.7. og bokføra han same datoen, nett motsett av fakturaen. Om du nyttar ein standard kontoplan: Debet ein 3XXX-konto kr 10000, debet utg mva (2720?) kr 2500 kredit kundekontoen for denne kunden kr 12500.

 

Etterpå lagar du MVA-oppgåve for termin 4 på heilt vanleg måte.

Lenke til kommentar

Ja, og det er ikkje noko problem. Då må du berre kryssa av for at forklaring fyljger oppgåva (om ho ikkje er endra, fleire år sidan eg fylde ut eit norsk MVA-oppgåve etter kvart) og senda inn eit underskrive brev med forklaring på kvifor omsetnnga er negativ. Gjerne med kopi av kreditnotaen som vedlegg. Slikt gjorde eg sjølv ved eit høve for 18-20 år sida.

Lenke til kommentar

....hvordan skal jeg da føre dette for termin 4? Tenker både i regnskapet og i mva-oppgaven.

 

Du skal skriva ein kreditnota datert 6.7. og bokføra han same datoen, nett motsett av fakturaen. Om du nyttar ein standard kontoplan: Debet ein 3XXX-konto kr 10000, debet utg mva (2720?) kr 2500 kredit kundekontoen for denne kunden kr 12500.

 

Etterpå lagar du MVA-oppgåve for termin 4 på heilt vanleg måte.

Direkteføring av mva er ikke tillatt iht bokføringsloven, da det skal kunne spores.

 

Riktig kontering blir bruttobeløpet,og ikke nettobeløpet.

Lenke til kommentar

Direkteføring av mva er ikke tillatt iht bokføringsloven, da det skal kunne spores.

Det er heilt rett i at eit av bokføringslova sine krav er at det skal foreliggja eit tovegs kontrollspor dokumentasjon-spesifikasjon-rekneskapsførsle. Kva grunngjev du det med at dette sporet ikkje føreligg her, evt kvar finn du spesifisert at direkte bokføring mot MVA ikkje er tillete?

 

Riktig kontering blir bruttobeløpet,og ikke nettobeløpet.

a) Kvifor vert dette meir rett enn døme eg gav?

b) Koss vil du i praksis gå fram for å gjera dette? Gjev spesifikt døme på "rett kontering" etter ditt syn her ved å berre nytta bruttosummen kr 12500, og hugs då: Du fører her i Excel, så du har IKKJE MVA-kodar frå noko rekneskapssystem til rådvelde!

 

Edit:

I post 4 på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1291023 gjer du deg til talsmann for å føra nettosummar og rett mot mva, slik eg har forklart, og gjev TS full støtte i dette. Kvifor meiner du det var rett her, men feil no?

Endret av Atlanterhavet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...