Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brukket tommel?


Gloma

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i fingeren helt siden i går kveld og jeg lurer på om jeg har fått brukket eller forstuet den. Det skjedde i går da jeg skulle drepe et insekt som sto i taket. Jeg holdt et stykke papir, feilberegnet avstanden og traff taket i en stor fart. Dette gikk utover tommelen min som fikk en innover-knekk på det nederste leddet.

 

Helt siden i går kveld har jeg opplevd sprengning i det nederste leddet i tommelen min. Jeg kan bevege tommelen min til en hvis grad. Det vil si at jeg kan bevege den ut og inn, opp og ned, og tegne sirkler med den, men jeg kan ikke lukke den helt inn mot håndflaten, og det gjør vondt når jeg prøver å løfte middels tunge ting. Nå er tommelen litt hoven, men ikke spesielt mye. Når jeg brakk ringfingeren for noen år siden var den veldig hoven og mye verre enn det tommelen min er nå.

 

Rett etter skaden hadde skjedd, kunne jeg bevege den nesten 100% men det gjorde fortsatt vondt i tommelen. Etter at jeg hadde holdt den i ro en stund ble det vanskeligere å bevege den. Det var verst i dag morges, men nå har jeg opplevd en bedring og kan bevege den mer. Men grunnen til at jeg uroer meg er at det har vart såpass lenge nå uten at det har blitt noe særlig bedre. Den er fortsatt hoven og vond. Vanligvis pleier vel normale skader å bli bedre over natta?

 

Tror dere den er brukket eller er dette noe som vil gå over etterhvert?

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tryna også ganske bra i slalombakken, og tommelen fikk ganske bra juling. Da ble det slik du beskriver, vondt å holde i ting, fikk ikke til å lukke den inn mot håndflata osv.

 

I mitt tilfelle tok det flere dager, om ikke ei uke før det begynte å gå seg til igjen. Dette er lenge siden, så akkurat hvor lang tid det tok er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...