Gå til innhold

Anskaffelse av prosjektor


Anbefalte innlegg

Skal flytte om en måneds tid og vurderer å kjøpe prosjektor, problemet er at jeg ikke kan en ting om prosjektorer.

Prosjektoren skal brukes til tv og eventuelt noe spilling ( bærbar pc som jeg kobler til )

Men som sagt vet jeg ingenting omtrent om hva som er et godt kjøp eller noe om hva spesifikkasjoner prosjektoren bør ha.

Ser at det alltid står i annonser på prosjektorer at den har 800:1 kontrast eller noe og så så mye lumens eller noe.

Trenger hjelp!

Noen som kan hjelpe meg med eventuelle anbefaling av produkter eller forklare meg litt hva jeg bør se etter, og eventuelt forklare noen av de uttrykene som "lumens"

Prisen skal være under 15000,-

 

MVH

 

Paul :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har verken ork eller kunnskaper nok til å opplyse deg om alt dette, men vil absolutt anbefale deg å ta turen innom www.avforum.no, etter litt romstering der falt jeg på en InFocus X1 projektor fra www.triocomputers.com i New York.

 

edit: prisen, om jeg har regnet riktig, skulle ikke overstige 9700,-

Lenke til kommentar

Vær obs på at prosjektorer har ekstremt dyre pærer som må byttes innimellom. Koster fra 3000 til over 7000, så sjekk dette før du kjøper. Tror vanlig levetid er ca 3000 timer.

 

Jeg vurderer også å kjøpe prosjektor, men jeg kommer ikke til å bruke den som erstatning for tv'en. TV har noen fordeler fremfor prosjektør som:

- Bruker ikke opp deler som må byttes

- Bruker mindre strøm

- Gir bra bilde også med mye lys i rommet

- Trenger ikke lerret

- Starter raskere

 

Sjekk viftestøy når du vurderer prosjektor. Noen har utrolig irriterende vifter. Husk også på at for å få et skikkelig bilde må du ha et bra lerret som koster fra 1500kr avhengig av størrelse. Det holder ikke med et laken...

 

Men bortsett fra dette så er jo prosjektor helt sjef da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...