Gå til innhold

Netcom mobilt bredbånd blir ekstremt tregt når kvoten er overskrevet


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier opplever jeg at mitt mobile bredbånd fra netcom blir ekstremt tregt med en gang jeg har brukt mer enn kvoten. Hastigheten reduseres fra mellom 100 - 200 kb/s til 20kb/s. jeg vet netcom reduserer hastigheten når jeg har brukt for mye, men i følge netcom skal den bli redusert til en maks hastighet på 120kb/s, ikke 20! Er det flere som opplever det samme som meg? Personlig føler jeg at netcom ikke holder det de lover, hvordan skal jeg da gå frem får å klage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tittelen sier opplever jeg at mitt mobile bredbånd fra netcom blir ekstremt tregt med en gang jeg har brukt mer enn kvoten. Hastigheten reduseres fra mellom 100 - 200 kb/s til 20kb/s. jeg vet netcom reduserer hastigheten når jeg har brukt for mye, men i følge netcom skal den bli redusert til en maks hastighet på 120kb/s, ikke 20! Er det flere som opplever det samme som meg? Personlig føler jeg at netcom ikke holder det de lover, hvordan skal jeg da gå frem får å klage?

Vi hadde telenor bredbånd og opplevde akkurat samme hastighet som deg, det ble litt bedre etter en firmwire og software oppdatering, det kan du prøve først.

Det beste er fast bredbånd.

Lenke til kommentar

Som tittelen sier opplever jeg at mitt mobile bredbånd fra netcom blir ekstremt tregt med en gang jeg har brukt mer enn kvoten. Hastigheten reduseres fra mellom 100 - 200 kb/s til 20kb/s. jeg vet netcom reduserer hastigheten når jeg har brukt for mye, men i følge netcom skal den bli redusert til en maks hastighet på 120kb/s, ikke 20! Er det flere som opplever det samme som meg? Personlig føler jeg at netcom ikke holder det de lover, hvordan skal jeg da gå frem får å klage?

Ja, maks hastighet er på 120kb/s. Ikke minimum. Når du overstiger det du betaler for, så må du forvente at du får ekstrem lav hastighet. Du får bare oppgradere om du har behov for mer =p

Lenke til kommentar

Kb vs KB.. du får 120kbit etter kvoten er nådd, med andre ord 15KB/s. De er faktisk generøs og gir litt mer enn det du skal ha.

 

og det forventes at Hr. og Fru. Hvermansen skal vite det, er snakk om 1 bokstav forskjell. Da jeg leste Netcom sine abo.vilkår tenkte jeg umiddelbart 120 kilobyte per sekund når jeg så 120kb/s, og ikke informerer de om forskjellen heller. Jeg føler meg lurt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...