Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fallout 1 og Fallout 2 er de 2 mest revulosjonerende rollespillene noen sinne mener jeg. de hadde det de andre rollespillene manglet på den tiden de kom ut. nemelig good humor. og isteden for, drager,gamle trollmen, mjøddrikkende dverger, bleke alver og hoved figurer i ala sinbad stil.

Hadde fallout supermutanter, Ghouls( jeg ikke sikker på hva det er på norsk), morderiske bander, mafia, roboter, horer, skytevåpen istenden for rustne sverd og en helt med like saftige og morsomme replikker som

cheech and chong.

 

Men i år 2001 tok fallout, en drastisk endring. Nei det var ikke Fallout 3 som prydet butikk hyllene, det var heller noe som styggegjorde dem.

Fallout tactics het spillet som interplay sammen med sitt australske team 14'east, gav ut.

Det var en stor tabbe interplay gjorde, isteden for å lage noe som æret fansen av det snart 7 år gamle mesterverket, så lagde de noe som fullstendig vannæret dem :evil: skam dere interplay!

 

Viss en gang fallout 3 skal komme ut ,så behold den gamle fallout stilen med friheten til å gjøre som du vil og det geniale turbaserte systemet. hvis ikke, interplay. Så forbannet være dere og deres mødre.

 

Hvis noen er enige så vær så vennlige, si deres mening om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massiv Fallout fan her(beste spill noensinne!!) og jeg må si at ikke noe bør skiftes i fallout 3 bortsett fra størrelsen må være stort nok til å holde meg opptatt i en stund, og developerene må IKKE rushe spillet jeg vil ikke ha noen av de game-stoppende buggene som var i 1&2 eller missions som ikke leder noensteder, eller story bugs(f.eks du unngår å drepe deathclaws i Vault 13 i F2 men likevel sier narrator på slutten at du drepte de, scriptfeil) 8)

Lenke til kommentar

floffan: Hvor i alledager har du sett rewiev av FallOut 3???? Det er jo ennå på planleggningsstadiet.. Som det har vært nå i snart 7 år.. Sett mye spekulasjoner på nettet om at det snart skal påbegynnes siden utviklerne nå er ferdig med NWN og addon`s.. Men personlig vil jeg si jeg har mine tvil :( Tragisk men sant!!

Vil tro spillet du snakker om er et nytt spinnoff for Xbox og PS2. Basert på FallOut unniverset!?

 

Jeg har gått igjennom både 1 og 2 en 3-4 ganger samt at jeg har gjort ferdig med Tactics så vil si jeg er en stor fan!! Og jeg vil til en stor grad si meg enig med n0th1ng i at spillene var perfekte!! Helt villt hvor mye tid jeg har brukt på de!!! :woot: Større og mer er det jeg vil ha!!! :wink:

 

Tactics syntes jeg faktisk var bra for sjangeren, men jeg var da heller ikke naiv at jeg trodde dette skulle nærme seg 1 og i spillbarhet og genistreker. Ga noe litt nytt itl sin sjanger. Og var helt ok tidsfordriv!!

 

Etter hva ryktene vil ha det til Evil_Snowman blir det IKKE turbasert, men real-time, som du kunne velge i Tactics. Grunnen til dette skal være at utviklerne liker det at du da kan legge Covering fire o.l. Snakk om at du kan bruke både wide og narrow burst som dekk ild, mens en annen i laget ditt kaster en granat eller what ever. Tamken er nå i det minste god... Og om AI`en blir godt gjennomført kan faktisk det fungere bra!

Liker tanken og likte også reltime kampene i Tactics. Bare håper de kommer med en pause funksjon... :shrug:

Lenke til kommentar
Fallout tactics het spillet som interplay sammen med sitt australske team 14'east, gav ut.

Det var en stor tabbe interplay gjorde, isteden for å lage noe som æret fansen av det snart 7 år gamle mesterverket, så lagde de noe som fullstendig vannæret dem :evil:  skam dere interplay!

 

Herregud, da. Tactics var ment som en strategi-variant av Fallout-spillene, og aldeles ikke som noen oppfølger av RPG-serien. Hovedproblemet var vel at utviklerne visste for lite om strategispill og hva som får dem til å funke, slik at sluttproduktet ikke ble allverden.

 

Dersom du er interessert i hele historien, ble det postet et post mortem på www.gamasutra.com, men jeg synes ikke Interplay har så mye å skamme seg for i *dette* tilfellet...

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noen hemmelighet at Fallout 3 allerede er under utvikling, dvs. motoren er ferdig og konseptbilder og diskusjoner rundt spesifikke regler og funksjonalitet i SPECIAL-systemet florerer. Og jeg snakker ikke om Fallout: Brotherhood of Steel, som kommer til Xbox. Dette kan ikke regnes som et Falloutspill engang, spør du meg.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen hemmelighet at Fallout 3 allerede er under utvikling, dvs. motoren er ferdig og konseptbilder og diskusjoner rundt spesifikke regler og funksjonalitet i SPECIAL-systemet florerer. Og jeg snakker ikke om Fallout: Brotherhood of Steel, som kommer til Xbox. Dette kan ikke regnes som et Falloutspill engang, spør du meg.

 

Det her har jeg hørt nå i 3 år.. så jeg lurer bare på om du har noen kilder til dette??!?? Ingen smo gleder seg mer til FallOut 3 enn meg, men har snart gitt opp å vente nå.. Trenger litt oppmuntring ;)

 

Siste jeg hørte var at Spillet var underplanlegging og det kun var utkast til forslag som var klart. Altså modeller tegnet hard-copy.. Harru mer må du dele!!! 8)

Lenke til kommentar

Sludder og vås. Utviklerene snakker om Fallout 3 i disse dager, og forsøker på ingen måte å holde det skjult. For ikke mange ukene siden var det snakk om hvordan kampsportdelen av spillet kunne utdypes, og i hvor stor grad man kunne slå sammen de forskjellige våpenartene (big/small/energy). Du må nok bare lete mer.

Lenke til kommentar

.Ærlige roffen skrev.

Herregud, da. Tactics var ment som en strategi-variant av Fallout-spillene, og aldeles ikke som noen oppfølger av RPG-serien. Hovedproblemet var vel at utviklerne visste for lite om strategispill og hva som får dem til å funke, slik at sluttproduktet ikke ble allverden.

 

Dersom du er interessert i hele historien, ble det postet et post mortem på www.gamasutra.com, men jeg synes ikke Interplay har så mye å skamme seg for i *dette* tilfellet...

 

 

Jeg vet alt det. men.. jeg syntes interplay heller burde brukt tiden og pengene de brukte på Fallout tactics, på en ny fallout, nemelig fallout 3. hvis fallout3 kommer ut noen gang (sannsynlighvis i år 9999999999 :smile: ) så må de beholde den gamle turbaserte spillestilen fra f1og f2, det ville liksom ikke vært fallout uten den. Humoren bør være på samme nivå som (jeg gjentar meg) i fallout 1 og 2. Friheten som å gjøre som du vil (ond :evil: eller god :smile: ).

 

Ting de må forandre.: Større kartlandskap, Flere våpen (inkludert oppgraderinger) Flere questssidequests. og når det gjelder kart og landskap burde du kunne reise rundt med, båt eller et eller annet fartøy interplay ville ha inkludert. Det hadde vært digg feks å reise til norge for å drepe supermutanter 8) Mange flere special encounterseaster eggs.

 

Det er flere ting jeg skulle ha sagt, men det ville tatt for lang tid, så jeg tok det viktigste(syntes jeg).

 

Sånn jeg har nå sagt mitt... håper interplay kommer seg opp av reclineren, og begynner med sitt mest etterspurte project noensinne nemelig <<<FALLOUT3>>>

Lenke til kommentar

Black Isle holder på med et prosjekt under kodenavnet ''Van Buren''. De har ikke godt ut og sagt offentlig at det er Fallout 3 men alt sier til at det er det det er. på http://www.nma-fallout.com er det masse informasjon om ''Van Buren''. Spesielt her:

http://www.nma-fallout.com/fallout3/faq.shtml

Alt dette er good news, seff. bortsett ifra at Tim Cain har dratt til Troika :cry: , nåja, han kan få Vampire the Masquerade: Bloodlines til å eie så har vi 2 gode RPG'er i møte :wink:

 

Forresten, eg e ny her, hei alle sammen! hyggeli å være her.

 

P.S. ZeroFlameX kor på Askøy bor du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...