Gå til innhold

BK: Ett forsøk på macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fått med noen detaljer på flua, men desverre verken skarpt nok, eller nært nok. Maurbildet var det beste bildet i mine øyne. Jeg tror ikke macrofunksjonen på objektivet ditt er så mye å skryte av, og hvis du har muligheten til å kjøpe et dedikert macro/micro objektiv, så hadde en helt ny verden åpnet seg for deg. Det kan jeg garantere.

Lenke til kommentar

Du har fått med noen detaljer på flua, men desverre verken skarpt nok, eller nært nok. Maurbildet var det beste bildet i mine øyne. Jeg tror ikke macrofunksjonen på objektivet ditt er så mye å skryte av, og hvis du har muligheten til å kjøpe et dedikert macro/micro objektiv, så hadde en helt ny verden åpnet seg for deg. Det kan jeg garantere.

 

 

Ja jeg skulle hatt bedre objekt men det blir nok en god stund til jeg får råd tilett nytt objekt så jeg får nok bruke det objekte

nå skal det være sakt bildene er tatt uten stativ

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Jeg synes at de to blomsterbildene var de beste, men jeg synes du bruker altfor stor blenderåpning. Her hadde det beste vært hvis du kunne kommet deg ned på f/8 eller mindre, slik at du får stor nok dybdeskarphet til å få det meste av blomsten skarp. Men det blir nok vanskelig hvis du ikke har et stativ. Dersom du holder en del på med makrofoto, så vil jeg anbefale å kjøpe et stativ. Det trenger ikke å være noe kjempedyre greier med superkulehode osv., så lenge det funker. Selv så bruker jeg en gammel tripod som mamma kjøpte for rundt 20 år siden! :p

 

Ang. objektivet ditt så har jeg sett massevis av kjempegode bilder som er tatt med det, hvis det er macro-versjonen du har, så akkurat det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg veldig mye over hvis ikke begrensningen i Sigmaen er noe du irriterer deg over. Hvis det blir krise og du ikke vil bruke 4-5000kr på et ordentlig makroobjektiv, så kan du jo kjøpe et macrofilter. Jeg bruker selv et Hoya HMC Close Up og det funker flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...