Gå til innhold

Kingston HyperX vs Corsaid Dominator 24GB


MG10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Kingston sine er raskere, (høyere hz PC-1600) men har ingen erfaringer med produsenten.

 

Corsair er treigere av de du viser til. på kvalitet er de ganske bra.

 

hvilket formål skal du bruke ramene til ?

Endret av TaCune
Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Driver med musikk.

Har noen heftige virtuelle instrumenter som krever ganske mye ram.

Får ikke streamet fra disk da harddiskene ikke er raske nok.Så jeg vil legge mest mulig inn i ram.

Skal kjøpe SDD senere,men har over 500GB med disse virtuelle instrumentene så det blir for dyrt og vanskelig å vite hva som evt skulle blitt plasset der hvis jeg hadde kjøpt en mindre SDD.

Med ram står jeg jo fritt til å velge hva jeg vil legge der når jeg trenger det.

 

Ser Kingston har en frekvens på 1600 MHz mens Corsair har 1333 MHz.

På timingen står det Kingston tRAS 27 mens på Corsair står tRAS 24.

Har fortått det slik at lavere er bedre.Men vet ikke hvor mye dette har å si til mitt bruk.

 

 

Skal også kjøpe en i7 970.Hovedkort er jeg ikke sikker på enda.

Har ikke tenkte å overklokke noe siden jeg ikke har peiling på slikt.

Lenke til kommentar

Ja det er sikker greit til generelt bruk som internett og lettere programmer/spill.Samt raskere oppstart.Den vil cache det du bruker oftest.Men akkurat det er ikke så viktig for meg.

 

Etter det jeg har hørt er ikke hybrid disker så bra for streaming av store data mengder som ligger på forskjellige steder på disken.Det blir vanskelig eller umulig å få det skikkelig optimalisert for mitt bruk.Jeg trenger å få all data overført i samme hastighet.

 

Bruker raptor disker nå.

Hovedpoenget med mye ram er jo ikke for å få pcen til å utføre disse oppgavene raskere,da filene uansett må leses fra disken først.Men for at pcen i det hele tatt skal klare å utføre disse oppgavene.Det å kunne laste inn 20GB med data for å så kunne bruke det fritt uten at det hakker.

 

Vil bare legge til at spørsmålet mitt ikke dreier seg om hvor mye minne jeg virkelig har behov for.

Jeg skal ha 24GB.Jeg lurer bare på hvilke sett som er best til mitt bruk.

Eller om det finnes bedre alternativer..Feks kjøpe to 12GB (3x4GB) sett eller 6 enkle 4GB brikker..

 

Synes bare prisen på de nevnte settene var svært god.Billigere enn hva jeg måtte ut med for 4x1GB for noen år siden.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...