Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

noen som har hatt entreprenørskap og bedriftsutvikling 1?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å ta entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 som privatist. Er det noen som har noen erfaringer å dele om faget? Jeg trenger en ekstra sekser i et fag, slik at jeg er sikker på å komme inn på studiet jeg ønsker. Er sekseren vanskelig å oppnå?

 

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Om du klarer å opprette en fungerende bedrift, lager gode innleveringer (forretningsplan spesielt) og pugger faget så er det ikke vanskelig. Jeg fikk 6 uten å engang å ha boka, men safet mye på de andre i gruppa mi. Mye av årsaken til det er at vi tjente 10 - 20 000 på å lage nettsider, som i min lærers øyne var et stort pluss.

 

Ellers er godt forhold til læreren ikke en dårlig idé. Jeg mener jeg burde ha vært nærmere 5 enn 6, men siden jeg og gruppa mi har vært i kontinuerlig snakk med læreren og virket veldig interessert i faget (hva vi kan gjøre for å forbedre osv) så "vippet" jeg opp til seks. Dette gjelder forsåvidt alle fag :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Jeg tok dette faget som privatist, da jeg valgte å skifte fra realfag til samfunnsfag (hadde nemlig ent2, og med ent1 fikk jeg den andre fordypningen jeg trengte).

 

Startet med å lese tre dager før eksamen (satt 10t timer hver dag). Skrev ca 8000 ord i notater, samtidig som at jeg lese gjennom hele boka. Jeg snakka også litt mer min faglærer i Entrepenørskap og bedriftsutvikling 2 om muntlig eksamen.

 

På eksamen fikk jeg tre oppgaver med 30 minutter uten hjelpemidler. Disse var forretningsform (anbefal), generelt om forretningsplan og forklar et likviditetsbudskjett (det stod vel "forklar hva dette er"). Jeg prata vel i 5 minutter om hver, og fikk et par oppfølgingsspørsmål. Fikk karakteren 6. Et kjempe lett fag på muntlig-praktisk eksamen.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg tok dette faget som privatist, da jeg valgte å skifte fra realfag til samfunnsfag (hadde nemlig ent2, og med ent1 fikk jeg den andre fordypningen jeg trengte).

 

Startet med å lese tre dager før eksamen (satt 10t timer hver dag). Skrev ca 8000 ord i notater, samtidig som at jeg lese gjennom hele boka. Jeg snakka også litt mer min faglærer i Entrepenørskap og bedriftsutvikling 2 om muntlig eksamen.

 

På eksamen fikk jeg tre oppgaver med 30 minutter uten hjelpemidler. Disse var forretningsform (anbefal), generelt om forretningsplan og forklar et likviditetsbudskjett (det stod vel "forklar hva dette er"). Jeg prata vel i 5 minutter om hver, og fikk et par oppfølgingsspørsmål. Fikk karakteren 6. Et kjempe lett fag på muntlig-praktisk eksamen.

Hei! Hvordan rakk du å lære deg alt med økonomi på den tiden? Har du noen tips? Syntes det er veldig risky å komme på eksamen uten å vite så mye om sånt. Syntes også det er ganske vanskelig...

Lenke til kommentar

 

Jeg tok dette faget som privatist, da jeg valgte å skifte fra realfag til samfunnsfag (hadde nemlig ent2, og med ent1 fikk jeg den andre fordypningen jeg trengte).

 

Startet med å lese tre dager før eksamen (satt 10t timer hver dag). Skrev ca 8000 ord i notater, samtidig som at jeg lese gjennom hele boka. Jeg snakka også litt mer min faglærer i Entrepenørskap og bedriftsutvikling 2 om muntlig eksamen.

 

På eksamen fikk jeg tre oppgaver med 30 minutter uten hjelpemidler. Disse var forretningsform (anbefal), generelt om forretningsplan og forklar et likviditetsbudskjett (det stod vel "forklar hva dette er"). Jeg prata vel i 5 minutter om hver, og fikk et par oppfølgingsspørsmål. Fikk karakteren 6. Et kjempe lett fag på muntlig-praktisk eksamen.

Hei! Hvordan rakk du å lære deg alt med økonomi på den tiden? Har du noen tips? Syntes det er veldig risky å komme på eksamen uten å vite så mye om sånt. Syntes også det er ganske vanskelig...

 

Økonomi og økonomi, det er jo nesten ungdomsskole-nivå på faget. Veeeeldig grunnleggende og lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...