Gå til innhold

USB2.0 på hovedkort


eberland

Anbefalte innlegg

ARGH...

Har et asus P4B533-V med innebygget usb2.

kjøpte nettop et sony digitalkamera med usb2 interface :-) men jeg synes det går så tregt med overføring :-( Hvordan sjekker jeg om jeg har installert driverene til de innebygde usb2 portene?

 

Det tok 1min og 20 sek og overføre 73MB.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får prøve å nappe ut printer og webcam - men det høres veldig tungvint ut å måtte bytte...

Det er jo snakk om en rekkefølge diverse ting må installeres, INF -driver, en FIX osv...

Måtte laste inn et recovery image fra i vinter, er ikke sikker på hva som er gjort der... ASUS sin installasjonsguide truer med at XP må reinstalleres hvis det ikke gjøres rett..

 

Han der: bruker du portene på hovedkortet, eller den som kan kobles fra kabinnettet til hovedkortet?

Lenke til kommentar

Hvis kilden (kamera) bare støtter USB 1.1, så hjelper det ikke at HK har USB 2.0. Blir som å kjøre Lada på autobanen... Kjøp deg USB 2.0 kortleser hvis du føler du har dårlig tid.

 

Har et asus P4B533-V med innebygget usb2.

kjøpte nettop et sony digitalkamera med usb2

 

Samboren min synes også det var helt tåpelig å irritere seg over at det tok noen sekunder ekstra å overføre bilder/filmer.... USB2 var en av "finessene" som fikk meg til å velge det kameraet...

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke det er kamera sin feil...

99% av alle feil er vel ofte relatert til brukeren... :oops:

Var på jakt etter noen tips om hvordan jeg kan finne ut om USB2 driveren er rett installert.

Ser at et alternativ kan være å oppgradere til SP1, men da må jeg trikse til "backup"versjonen min...

Lenke til kommentar
Hm.. Bruker riktignok en "uorginal" memory stick. Kan det kreve memory stick pro for å oppnå usb2 hastighet?

 

Du vil nok aldri får usb2.0 hastighet (60MBytes/sek) fra noe kamera eller minnekort. På http://www.databonus.no/ oppgir de følgende hastighet på Memory Stick:

 

Lesehastighet: 2.45MB/sekund

Skrivehastighet: 1.5MB/sekund

 

Hvis dette er rett, kan man jo lure på hva som er poenget med usb2.0. Streaming, kanskje?

 

Hvis du lurer på om du har drivere til usb2.0, kan du søke på google. Det går ann å legge det inn uten sp1.

Lenke til kommentar
Hm.. Bruker riktignok en "uorginal" memory stick. Kan det kreve memory stick pro for å oppnå usb2 hastighet?

 

Du vil nok aldri får usb2.0 hastighet (60MBytes/sek) fra noe kamera eller minnekort. På http://www.databonus.no/ oppgir de følgende hastighet på Memory Stick:

 

Lesehastighet: 2.45MB/sekund

Skrivehastighet: 1.5MB/sekund

 

Hvis dette er rett, kan man jo lure på hva som er poenget med usb2.0. Streaming, kanskje?

 

Hvis du lurer på om du har drivere til usb2.0, kan du søke på google. Det går ann å legge det inn uten sp1.

 

Skal gå fort i svingene vet du.... :p

 

Det er ikke streaming på kamera,.

Har lagt inn driverene uten SP1 , men vet ikke om det er gjort rett.... Får ikke noe feilmelding :shrug:

 

Jeg som var så fornøyd med USB2 kamera :grumpy: -tåpelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...