Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

klage på stpkt Engelsk vg1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurdere på det sterkeste og levere klage på Engelsk karakteren min ettersom jeg personlig syns den er dårligere en hva jeg har fortjent og dårlige vurderinger på div oppgaver. Lurer bare litt på hva som skjer om jeg klager, vil en tredjepart vurder skriftlige oppgaver og i så tilfelle hvordan blir det med muntlig vurdereing ettersom jeg har forstått at engelsk er et både muntlig og skriftlig fag og karakteren skal reflektere begge deler?

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sebjen: Hva i alle dager får deg til å si det? Unødvendig å ta en slik tone mot trådstarter som ikke har gjort noe som tyder på at han/hun ikke skulle gå på vgs.

 

Om du klager på karakteren vil du først ha en samtale med lærer om hvorfor du har fått karakteren, og om du fortsatt er uenig så vil en annen lærer gå over vurderingene din lærer har gjort.

I stort sett vil den andre læreren være enig.

 

Det var i hvert fall slik det foregikk på vgs der jeg gikk.

Lenke til kommentar

Sebjen: Hva i alle dager får deg til å si det? Unødvendig å ta en slik tone mot trådstarter som ikke har gjort noe som tyder på at han/hun ikke skulle gå på vgs.

 

Om du klager på karakteren vil du først ha en samtale med lærer om hvorfor du har fått karakteren, og om du fortsatt er uenig så vil en annen lærer gå over vurderingene din lærer har gjort.

I stort sett vil den andre læreren være enig.

 

Det var i hvert fall slik det foregikk på vgs der jeg gikk.

 

Feil,

 

"Regler om saksbehandling ved klage på standpunktkarakterer er gitt i forskrift til opplæringsloven § 5-12 med hjemmel i opplæringsloven §§ 2-3 tredje ledd og 3-4 første ledd. Denne bestemmelsen fastsetter at Fylkesmannen er klageinstans når det gjelder klager på standpunktkarakterer i grunnskolen og at fylkestinget, eller den fylkestinget bemyndiger, er klageinstans ved klage på standpunktkarakter i videregående opplæring. Forskriften åpner ikke for at skolen, ved rektor, kan endre sitt vedtak om karakterfastsettelse etter at karakter er fastsatt."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...