Gå til innhold

Mikrofonproblem Sennheiser PC 350


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er extremt fornøyd med lyden i det nye headsettet jeg kjøpte, Sennheiser PC 350.

 

Har dessverre ett problem. Mikrofonen lager en snål brummelyd hver gang jeg holder en museknapp inne og beveger musa. Dette høres veldig rart ut, men det er slik det er. Hvis jeg spiller COD og holder inne skyteknappen (venstre museknapp) og samtidig beveger siktet etter fienden, vil alle i skype samtalen høre brummelyden.

 

Meget irriterende og meget rart.

 

Vil et USB lydkort med mikrofon input fikse problemet? Har ikke mulighet for å bruke et internt lydkort fordi jeg har laptop. Må derfor bruke USB.

 

Vil f.eks. en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612162 forbedre mikrofonkvalitet og kanskje lydkvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et interferensproblem, som du sikkert har skjønt. Et eksternt lydkort burde nok løse problemet om årsaken er dårlig skjerming mellom signalforsterkeren på mikrofonen og en USB-port, og lyden blir neppe dårligere.

 

Andre ting du kan prøve først:

* Bytte USB-port på musen om du har mulighet, eventuelt forsøke en annen mus.

* Om du har innebygget mikrofon på maskinen kan du jo sjekke om det samme problemet inntreffer.

 

- Sjekk lydinnstillingene og se om ulike kombinasjoner av voluminnstillinger gir noe resultat.

- Kontrollpanel->Lyd->Mikrofon. Finn valget for "Do not monitor" og se om det å forandre denne hjelper. Når "Recording"-fanebladet er oppe/kjører "bak" det aktive vinduet vil du høre mikrofonlyden og kan feilsøke.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...