Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kommer meg ikke forbi bios Amdrigg, m5a88-v


Anbefalte innlegg

Hei, har en nybygd amdrigg som jeg har møtt fjellet med

 

hardware:

asus m5a88-v evo

amd pehnom 2 3.4 ghz

asus hd6950

8 gb crosair xms3

wd 2tb green

 

Pcen booter, men når jeg prøver å installere windows eller linux, så detter pcen tilbake til bios hvor den fryser. har lagt inn nyeste bios etter at jeg til slutt fikk opp feilmeldingen Bad bios checksum. Får ingen feilmeldinger som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Så er ganske rådvill for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lastet ned romet, la det på en usbdisk, deretter brukte jeg ez flash 2 til å installere det.

 

Når det gjelder OS: Med #! så kommer jeg ikke videre fra menyen hvor jeg velger mellom live session, grafisk installasjon osv. Med windows så kommer jeg ikke lengre enn windows is loading files, noe som tar så tid at dvdrommet stopper å lese og alt stopper opp.

 

Holder på å prøve og fikse et par live usber nå, for å se om det fungerer noe bedre.

 

Edit: Live usb gir meg bare svart skjerm når jeg prøver å boote fra den.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Har du lest gjenom manualen til HK om problem kjøringer ?

av og til kan kjente problemer stå bakerst i manualen.

 

Virker som det er samme problemet med begge OS`ene ja. (at de ikke er ødelakt)

Feil på Hardisk ? Da skulle ikke biosen gitt den feil mld men, kommer du deg inn på menyen til biosen, slik at du kan sjekke det ?

Lenke til kommentar

Fant ikke noe som kunne gi meg informasjon om noe hdd feil. Prøvde å kjøre memeory test fra ei liveplate, men det eneste jeg oppnådde var at skjermen ble svart i et sekund før jeg var tilbake til startskjermen til pcen og deretter på menyen til liveplaten. Så skal forsøke å ta ut mesteparten av RAMen og sjekke hvordan det går med bare 2 gb i maskinen.

Lenke til kommentar

Nå fungerer ingenting, har prøvd igjen med de 2 gb ram som jeg vet fungerer. Men får bare svart skjerm og LEDen attmed RAMen blinker rødt. Prøvd å brukt MenOK! Men ukjent resultat siden det ikke lengre er liv i skjermen. Trur det må være Hk det er noe galt med, så kommer til å ta kontakt med dustinhome på mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...