Gå til innhold

Problemer med PHP-innstillinger (minnestørrelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da er det på tide å lære seg linux ;)

 

Det hadde ikke hjulpet nå, for jeg kommer ikke så langt en gang. Plesk kontrollpanel er siste foreløpige stoppested, og herfra kommer jeg meg ikke videre. Dette kan bli en alt for lang natt. :-)

 

Du vil lære mye :)

Enig med AlecTBM, best å drive på uten kontrollpanel.

 

FTP trenger du på serveren hvis du ikke allerede har, det kan være litt kronglette å få til, men denne guiden fungerer:

http://www.cyberciti...tual-users.html

Anbefaler også å installere yum. Det står hvordan i faq'en til servetheworld.

 

Hvilket os valgte du?

Lenke til kommentar

Du vil lære mye :)

Enig med AlecTBM, best å drive på uten kontrollpanel.

 

FTP trenger du på serveren hvis du ikke allerede har, det kan være litt kronglette å få til, men denne guiden fungerer:

http://www.cyberciti...tual-users.html

Anbefaler også å installere yum. Det står hvordan i faq'en til servetheworld.

 

Hvilket os valgte du?

 

For min egen del så tror jeg at det er uaktuelt å klare seg uten kontrollpanel. Kommer ikke til å bruke tid på å lære meg Linux foreløpig.

 

Hva trenger jeg FTP-server til? Har ikke sett noe behov for det så langt i alle fall.

 

Hva er Yum, og hvorfor trenger jeg det?

 

Hadde ikke noen valgmuligheter på OS, så det ble CentOS 5.

 

Etter å ha brukt dette nå i et døgn så er jeg bare sånn passe fornøyd. Jeg kommer til å bruke Joomla en del (i alle fall i begynnelsen), men det virker som at det er store kompatibilitetsproblemer med STWs VPS, for jeg har plagdes i nesten hele dag med å få ting til å virke, og kommer ikke noe videre.

Lenke til kommentar

Og da er det på tide å lære seg linux ;)

 

Det hadde ikke hjulpet nå, for jeg kommer ikke så langt en gang. Plesk kontrollpanel er siste foreløpige stoppested, og herfra kommer jeg meg ikke videre. Dette kan bli en alt for lang natt. :-)

 

Du vil lære mye :)

Enig med AlecTBM, best å drive på uten kontrollpanel.

 

FTP trenger du på serveren hvis du ikke allerede har, det kan være litt kronglette å få til, men denne guiden fungerer:

http://www.cyberciti...tual-users.html

Anbefaler også å installere yum. Det står hvordan i faq'en til servetheworld.

 

Hvilket os valgte du?

Egen FTP-server trenger man da ikke, SFTP får man via openssh-server (som jeg regner med ligger installert).

De fleste moderne FTP klienter klarer SFTP også

Lenke til kommentar

I motsetning til enkelte her så anbefaler jeg å bruke Plesk hvis man skal drifte flere websider. Det er lett å sette opp nye domener, kunder og til og med hvis man vil reselle webhosting videre. Kunder får da også frontend hvor de kan gå inn å sette opp databaser, epost-addresser, ssl serfikat o.s.v. som de vil, lignende Cpanel (Er ikke så kjent med CPanel). Dessverre den som følger med STWs VPS (er gratis though) en noe utdadert versjon av Plesk, så man må faktisk sitte å legge inn kritiske bugfix til Plesk og oppdatere ting som PHP selv.

 

Det er allikevel ikke ankerpunktet for å ikke velge STW. Det er fordi de som jobber der består av en gjeng apekatter hvor folkeskikk og service er totalt fraværende. Man blir møtt av arrogante, til tider ignorante "kundebehandlere" som virkelig går inn for å ødelegge dagen din. Som en sa over her så får man inntrykk av de ikke liker kunder.

 

Når det er sagt så er det å drifte websider for flere kunder ingen lett sak. Det å være tilgjenglig hele tiden på dagen i tilfelle problemer dukker opp, sette seg inn i masse nytt stoff og vite hva man driver med, så er ikke de vanlige webhost alternativene så verst hvis man bare skal hoste en side. Anbefaler ProISP!

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...