Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med sub


Anbefalte innlegg

Hei, har i lengere tid hatt en 10'' sub i bagasjen, den har spilt knirke fritt, helt frem til nå..

 

Nå er det noe som er galt, nå kommer det knapt lyd i fra den, så plutselig spiller den som normalt i si 5sek, så nesten komplett død..

 

Dette har jeg sjekket:

 

Strøm til forsterker

 

Rca til forsterker

 

Jording forsterker

 

Kabel fra forsterker til sub

 

alt dette virker å være i orden, også sjekket opp div justeringer på forsterker, disse er også ok..

 

Og strøm og lyd ligger også avskilt i bilen :innocent:

 

Har rett og slett subben tatt kvelden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har i lengere tid hatt en 10'' sub i bagasjen, den har spilt knirke fritt, helt frem til nå..

 

Nå er det noe som er galt, nå kommer det knapt lyd i fra den, så plutselig spiller den som normalt i si 5sek, så nesten komplett død..

 

Dette har jeg sjekket:

 

Strøm til forsterker

 

Rca til forsterker

 

Jording forsterker

 

Kabel fra forsterker til sub

 

alt dette virker å være i orden, også sjekket opp div justeringer på forsterker, disse er også ok..

 

Og strøm og lyd ligger også avskilt i bilen :innocent:

 

Har rett og slett subben tatt kvelden??

 

står høytaleren (subben) i en kasse av noe slag ?, hvis ja så kan det være at mellom tilkoblingspunktene på kassen og kablingen inne i kassen mot høytaleren har løsnet

*dette er av min erfaring noe vanlig

 

videre så består en høytaler av en spole, en spole er en lang metalltråd som er spunnet i en sirkel (kort forklart), hvis denne tråden ryker så vil du kunne oppleve problemet du beskriver, ved at den ved noe type risting plutselig får kontakt osv

*dette er etter min erfaring ikke så vanlig men jeg har sett det skje

 

forslag: sett inn en annen høytaler, fungerer den ok så vet du i hvertfall hvor feilen ligger

hvis ikke test med en annen høytaler fungerer så er det en hel haug med andre ting du kan teste

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...