Gå til innhold

creative soundblaster audigy SE


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Kjøpte meg nylig et creative soundblaster audigy SEog vet ikke helt om jeg fikk så mye bedre lyd.

 

Jeg har en logitech Z4 og et par koss hodetelfoner (en av de med mic), så jeg fostår at jeg ikke har det beste anlegget til å utnytte kraften med.

 

Jeg har slått av onboard sound.

Kan hende jeg tabbet meg ut med drivere, jeg installerte det som Windows anbefalte og CDn som følgte med, så kan hende det ble noe kluss der, skal prøve å fjerne de jeg installerte fra CDn.

 

Merker litt bedre når jeg hører på musikk (320kbps), men ingen forskjell i spill/film (iallefall basert på hukommelse, hvis det er forskjell merker jeg det ikke).

 

Jeg hører heller ikke bedre i skytespill.

 

To positive ting dog:

Lydkortet håndterer lyden som gjør at CPUn slipper å tusle med og at de spillene med punkbuster kan nå spilles uten at maskinen fryser (Bad Company 2 og Call of Duty 4).

 

Programvaren som fulgte med er ikke helt så veldig forståelig :o

Det fulgte med et program som heter Alchemy som brukes til å gi EAX effekter i spill, men et kjapt google søk fortalte meg at dette kun gjelder spill med 2d Sound, og gjerne da nesten bare gamle spill.

 

Er det mer å forvente av dette korte?

Hvis ikke, vurderer jeg å levere den tilbake og spare til noe dyrere.

 

Takk for hjelpen som alltid ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

 

Kjøpte meg nylig et creative soundblaster audigy SEog vet ikke helt om jeg fikk så mye bedre lyd.

 

Jeg har en logitech Z4 og et par koss hodetelfoner (en av de med mic), så jeg fostår at jeg ikke har det beste anlegget til å utnytte kraften med.

 

Jeg har slått av onboard sound.

Kan hende jeg tabbet meg ut med drivere, jeg installerte det som Windows anbefalte og CDn som følgte med, så kan hende det ble noe kluss der, skal prøve å fjerne de jeg installerte fra CDn.

 

Merker litt bedre når jeg hører på musikk (320kbps), men ingen forskjell i spill/film (iallefall basert på hukommelse, hvis det er forskjell merker jeg det ikke).

 

Jeg hører heller ikke bedre i skytespill.

 

To positive ting dog:

Lydkortet håndterer lyden som gjør at CPUn slipper å tusle med og at de spillene med punkbuster kan nå spilles uten at maskinen fryser (Bad Company 2 og Call of Duty 4).

 

Programvaren som fulgte med er ikke helt så veldig forståelig :o

Det fulgte med et program som heter Alchemy som brukes til å gi EAX effekter i spill, men et kjapt google søk fortalte meg at dette kun gjelder spill med 2d Sound, og gjerne da nesten bare gamle spill.

 

Er det mer å forvente av dette korte?

Hvis ikke, vurderer jeg å levere den tilbake og spare til noe dyrere.

 

Takk for hjelpen som alltid ^^

 

Det er nesten samme hvordan lydkortet du setter inn så lenge avspillings mediet (høytalere/headset) ikke klarer å spille lyden av riktig blir det aldri bra

 

eks: hvis du har en dårlig mp3 fil og spiller den av på et innbygget lydkort VS å spille den av på et kort til 2000,- så vil mp3 filen fortsatt høres dårlig ut hvis ikke headsettet klarer å spille av lyden, eks i frekvensområdet lyden er i osv

 

min erfaring er basert på følgende

jeg har tidligere brukt dette kortet her: Creative SB X-Fi Elite Pro det tar mye plass, men samtidig med denne kjøpte jeg også senheizer hodetelefoner til over 2500,- dermed ble den opplevde lyden ekstremt mye bedre enn tidligere.. ikke fordi lydkortet hadde alt mulig av funksjoner, gode drivere og muligheter til å justere lyden men fordi hodetelefonene mine klarte å gjengi lyden mye bedre enn de jeg hadde tidligere

 

Etter at Senheizer settet gikk i strykker gikk jeg over til steelseries headset med usb-lydkort, dette har fungert helt greit, eneste jeg syntes var irriterend med dette var at jeg hørte mye av lyden fra andre ting rundt meg (ikke god noize controll) og at micen ikke satt fast på headsettet (jeg bruker headsettet mye som telefon og det er viktig at jeg hører den jeg snakker med og motsatt at vedkommende jeg snakker med hører meg godt)

 

jeg byttet derfor til følgende nå QPAD® QH-1339 også på denne følger det med ett usb-lydkort fra Beyerdynamic som jeg nå bruker og er veldig fornøyd med.

 

jeg har ikke testet med Qpad settet å plugge det rett i Creative SB X-Fi Elite Pro VS å kjøre det på USB kortet, men jeg tviler på at jeg hadde hørt noen forskjell da begge kortene klarer å spille innenfor det frekvensnivået som headsettet klarer å levere på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...