Gå til innhold

[Løst] [AD] Software installasjons problemer med folder redirection.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er elev på Sogn VGS, IKT. Jeg holder på med eksamenprojektet mitt nå, og etter siste sjekk på serveren la jeg merke til at software installation ikke fungerte som det skulle.

 

når man skal installere ting via AD, går man på kontroll panel-> hent programmer. Men det som skjer når jeg prøver å installere får jeg opp dette.

jb7mkx.png

Det fikk meg til å tenke.... hva om jeg disabler folder redirection for og så lage ny bruker å prøve der. det funket faktisk...

så det ser ut som den prøver å installere programmene i "documents" eller noe slikt.

 

noen som har vært borti dette problemet? eller vet en løsning?

 

-takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg er elev på Sogn VGS, IKT. Jeg holder på med eksamenprojektet mitt nå, og etter siste sjekk på serveren la jeg merke til at software installation ikke fungerte som det skulle.

 

når man skal installere ting via AD, går man på kontroll panel-> hent programmer. Men det som skjer når jeg prøver å installere får jeg opp dette.

jb7mkx.png

Det fikk meg til å tenke.... hva om jeg disabler folder redirection for og så lage ny bruker å prøve der. det funket faktisk...

så det ser ut som den prøver å installere programmene i "documents" eller noe slikt.

 

noen som har vært borti dette problemet? eller vet en løsning?

 

-takk på forhånd.

 

Det ser ut som om den prøver å bruke directory "c:\documents and settings\.....", men feiler når den kommer til mellomrom.

 

En løsning kan kanskje være å forandre i registry/AD sånn at personlige filer ikke ligger i directory med mellomrom i path?

Endret av DetteBrukernavnetKlarerJegAldriAaHuskeUansett
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5md8o4.png

 

er da ikke noe mellomrom her?

 

Da forstår jeg hva du mener, ja.

Problemet er at serveren vil legge på "Documents" (9 tegn, dvs. IKKE et "short filenam") i tillegg til path du skriver inn.

 

Hva om du heller velger "Redirect to the following location", og skriver som i bildet nedenfor?

post-243852-0-19643100-1306926292_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...